Muzyka w restauracji jest jednym z elementów oddziaływań marketingowych, razem z wystrojem wnętrz, zapachem i przede wszystkim kuchnią tworzy klimat restauracji. Mówi się, że „muzyka łagodzi obyczaje”, dzięki temu ma ogromną moc wprowadzania gości w dobry nastrój. Przywołuje ona również przyjemne skojarzenia, np. z wakacji, bo nic tak nie smakuje jak wino prosto od winiarza…
82%
właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.**
83%
klientów wybierze ten lokal, w którym gra muzyka.*
W 85%
restauracji muzyka jest odtwarzana przez większość czasu, zaś 83% klientów odwiedzających te lokale twierdzi, że muzyka w nich odtwarzana im się podobała.**
32,6% klientów
restauracji wybierze inny lokal, jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka.*
72% klientów
pubów mając do wyboru dwa podobne do siebie charakterem lokale wybrałoby ten, w którym piwo jest droższe o 50 groszy i gra muzyka.*
80% klientów
pubów i restauracji zapamiętuje lokal i chętniej do niego wraca dzięki dobrej muzyce.*
86% klientów
słysząc lubianą muzykę w lokalu, chętniej zostaje dłużej.*
22% klientów
deklaruje, iż częściej odwiedzałoby badany lokal gastronomiczny, gdyby była w nim odtwarzana muzyka jaką lubią.*
83% klientów
twierdzi, iż dobrze dobrana muzyka w odwiedzanych przez nich restauracjach, pub-ach, ma pozytywny wpływ na ich nastrój oraz nastrój ich przyjaciół.*
80% klientów
uważa, że muzyka zmniejsza napięcie i eliminuje niezręczną ciszę w lokalu.***
73% właścicieli
pubów i barów uważa, że muzyka w lokalu wpływa na wzrost sprzedaży i dochodów.***
5476 zł miesięcznie
to szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł.**
Music Works for You - www.musicworksforyou.com
Badanie wartości muzyki, TNS OBOP, maj 2011
Znaczenie muzyki dla klientów sklepów, lokali gastronomicznych i salonów urody, TNS OBOP, maj 2010