Tu jesteś:
Muzyka w biznesie / Muzyka to się opłaca / Restauracje

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Muzyka to się opłaca - Restauracje


Muzyka w restauracji jest jednym z elementów oddziaływań marketingowych,
razem z wystrojem wnętrz, zapachem i przede wszystkim kuchnią tworzy
klimat restauracji. Mówi się, że „muzyka łagodzi obyczaje”, dzięki temu ma
ogromną moc wprowadzania gości w dobry nastrój. Przywołuje ona również
przyjemne skojarzenia, np. z wakacji, bo nic tak nie smakuje jak wino prosto
od winiarza…
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.**

83% klientów wybierze ten lokal, w którym gra muzyka.*

W 85% restauracji muzyka jest odtwarzana przez większość czasu, zaś 83% klientów odwiedzających te lokale twierdzi, że muzyka w nich odtwarzana im się podobała.**

32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal, jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka.*

72% klientów pubów mając do wyboru dwa podobne do siebie charakterem lokale wybrałoby ten, w którym piwo jest droższe o 50 groszy i gra muzyka.*

80% klientów pubów i restauracji zapamiętuje lokal i chętniej do niego wraca dzięki dobrej muzyce.*

86% klientów słysząc lubianą muzykę w lokalu, chętniej zostaje dłużej.*

22% klientów deklaruje, iż częściej odwiedzałoby badany lokal gastronomiczny, gdyby była w nim odtwarzana muzyka jaką lubią.*

83% klientów twierdzi, iż dobrze dobrana muzyka w odwiedzanych przez nich restauracjach, pub-ach, ma pozytywny wpływ na ich nastrój oraz nastrój ich przyjaciół.*

80% klientów uważa, że muzyka zmniejsza napięcie i eliminuje niezręczną ciszę w lokalu.***

73% właścicieli pubów i barów uważa, że muzyka w lokalu wpływa na wzrost sprzedaży i dochodów.***

5476 zł miesięcznie to szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł.**

***

Music Works for You - www.musicworksforyou.com

**

Badanie wartości muzyki, TNS OBOP, maj 2011

*

Znaczenie muzyki dla klientów sklepów, lokali gastronomicznych i salonów urody, TNS OBOP, maj 2010

ZPAV - Nie pogrywaj, graj po polsku
Podpisz umowę