Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

29 sierpnia 2019 r.

Muzyka to stały element życia Polaków – badania marketingowe

Muzyka to stały element życia Polaków – badania marketingowe

Grupa Havas oraz Universal Music Polska przeprowadziły badanie „Fans – Passions – Brands”, którego celem jest zrozumienie nawyków, przekonań i postaw Polaków w stosunku do muzyki, a następnie przełożenie ich na korzyści dla marek.



18 czerwca 2019 r.

Rusza kolejna edycja festiwalu Wschód Kultury – Inne Brzmienia

Rusza kolejna edycja festiwalu Wschód Kultury – Inne Brzmienia
W dniach 27-30 czerwca w Lublinie po raz kolejny odbędzie się festiwal Wschód Kultury – Inne Brzmienia.


12 czerwca 2019 r.

Repartycja w praktyce

Repartycja w praktyce

W dziale „Pobierz” umieszczona została prezentacja, wyjaśniająca praktyczną technikę repartycji wynagrodzeń inkasowanych przez OZZ ZPAV.



7 maja 2019 r.

ZPAV patronem nagród Popkillery 2019

ZPAV patronem nagród Popkillery 2019

Związek Producentów Audio Video został oficjalnym patronem uroczystej gali rozdania nagród branży hip-hopowej Popkillery 2019.



10 kwietnia 2019 r.

W jaki sposób słuchamy muzyki – najnowsze trendy opisuje raport IFPI

W jaki sposób słuchamy muzyki – najnowsze trendy opisuje raport IFPI
IFPI opublikowało wyniki badania zachowań konsumentów na 20 rynkach muzycznych.


3 marca 2019 r.

Warsztaty „Jestem tu nowy”

Warsztaty „Jestem tu nowy”
Zapraszamy na warsztaty dla wydawców muzycznych, które odbędą się w trakcie FRYDERYK.Festiwal w Katowicach!


20 stycznia 2019 r.

Zmiana siedziby Związku Producentów Audio Video

Zmiana siedziby Związku Producentów Audio Video

W związku ze zmianą siedziby Centrali ZPAV oraz Biura Regionu Północno-Wschodniego, informujemy o utrudnieniach w kontakcie z pracownikami ww. placówek.



15 stycznia 2019 r.

Decyzja Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 03 stycznia 2019 r.

Decyzja Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego z dnia 03 stycznia 2019 r.

Decyzja Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego utrzymująca w mocy decyzję wyznaczającą Związek Artystów Wykonawców STOART do wykonywania wspólnego poboru wynagrodzeń za korzystanie z przedmiotów praw pokrewnych na polu eksploatacji odtwarzanie (tzw. jeden inkasent).



Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
ZPAV Muzz-on - tylko legalna muzyka