Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

12 września 2014 r.

Wakacje w streamingu TOP 20 – Wimp, Spotify, Deezer

Cyfrowy rynek sprzedaży muzyki rozwija się bardzo intensywnie, pierwsze półrocze zamknął kwotą ponad 19,5 mln zł, przy czym najwyższy wzrost – o 61,30% – odnotował dochód z tytułu subskrypcji. Sprawdzamy więc jakie utwory w wakacje Polacy wybierali w streamingu.

Wakacje w streamingu TOP 20 – Wimp, Spotify, Deezer

Cyfrowy rynek sprzedaży muzyki rozwija się bardzo intensywnie, pierwsze półrocze zamknął kwotą ponad 19,5 mln zł, przy czym najwyższy wzrost – o 61,30% – odnotował dochód z tytułu subskrypcji. Sprawdzamy więc jakie utwory w wakacje Polacy wybierali w streamingu.

TOP 20 serwisu Spotify otwiera SIA z utworem Chandelier, który tylko na oficjalnym kanale Vevo ma prawie 170 mln odtworzeń. Miejsce drugie należy do francusko-izraelskiego duetu i ich zremiksowanego przez Robina Schulza utworu Prayer in C, podium zamyka Calvin Harris z tematycznym utworem Summer. Do wakacyjnego zestawienia Spotify nie trafił żaden polski artysta.

We francuskim Deezerze pierwsze miejsce zajmuje singel francuskiej wokalistki Indili – Dernière danse. To jej pierwszy singel z debiutanckiego albumu Mini World, który utrzymuje się wysoko także na oficjalnej liście sprzedaży OLiS. Za nią uplasował się letni przebój Calvina Harrisa – Summer. Miejsce trzecie przypadło Pharrellowi Williamsowi i utworowi Happy, który pochodzi z soundtracku do filmu Minionki Rozrabiają 2. Jedyny polski utwór jest na miejscu 9. Cicha Woda Donatana i Cleo z gościnnym udziałem rapera Sitka.

Do zestawienia TOP 20 serwisu Wimp trafiły cztery polskie utwory. Najwyżej – na miejscu trzecim – uplasował się singiel z pierwszej solowej płyty Artura Rojka – Syreny. Na miejsce 9. trafili nastoletni debiutanci – zespół The Dumplings z piosenką Technicolor Yawn. Miejsce 14. – to kolejna pozycja Artura Rojka – utwór Beksa i na miejscu 16. piosenkaNic Do Stracenia – w wykonaniu Mroza z gościnnym udziałem chóru Sound N'Grace.


Spotify TOP 20 (lipiec – sierpień 2014)

PozycjaTytułWykonawca
1.ChandelierSIA
2.Prayer in C Robin Schulz Radio EditLilly Wood & The Prick
3.SummerCalvin Harris
4.Am WrongNico & Vinz
5.A Sky Full OF StarsColdplay
6.ProblemAriana Grande
7.WiggleJason Derulo
8.RudeMagic!
9.Stolen DanceMilky Chance
10.Rather BeClean Bandit
11.Bad (radio edit)David Guetta feat. Vassy
12.Derniere DanseIndila
13.Stay With MeSam Smith
14.FancyIggy Azalea
15.SingEd Sheeran
16.Waves Robin Schulz Radio EditMr Probz
17.DontEd Sheeran
18.RiptdeVance Joy
19.Love Runs OutOneRepublic
20.WastedTiesto


Deezer TOP 20 (lipiec – sierpień 2014)

PozycjaTytułWykonawca
1.Dernière DanseIndila
2.SummerCalvin Harris
3.Happy (From "Despicable Me 2")Pharrell Williams
4.SingEd Sheeran
5.Lovers on the Sun (feat. Sam Martin)David Guetta
6.Rather Be (feat. Jess Glynne)Clean Bandit
7.HideawayKiesza
8.Prayer In C (Robin Schulz Radio Edit)Lilly Wood And The Prick
9.Cicha Woda feat. SitekDonatan – Cleo
10.ProblemAriana Grande
11.I See FireEd Sheeran
12.Bad (feat. Vassy)David Guetta
13.Stolen DanceMilky Chance
14.ChandelierSia
15.A Sky Full Of StarsColdplay
16.Dare (La La La)Shakira
17.Wake Me UpAvicii
18.RadioactiveImagine Dragons
19.We Are One (Ole Ola) [The Official 2014 FIFA World Cup Song]Pitbull
20.Dark HorseKaty Perry


Wimp TOP 20 (lipiec – sierpień 2014)

PozycjaTytułWykonawca
1.Dernière DanseIndila
2.ChandelierSia
3.SyrenyArtur Rojek
4.Prayer In CLilly Wood & The Prick and Robin Schulz
5.HideawayKiesza
6.SexothequeLa Roux
7.A Sky Full Of StarsColdplay
8.ProblemAriana Grande
9.Technicolor YawnThe Dumplings
10.Am I WrongNico & Vinz
11.I See FireEd Sheeran
12.Nobody To LoveSigma
13.Tourner Dans Le VideIndila
14.BeksaArtur Rojek
15.HostageSia
16.Nic Do StraceniaMrozu feat. Sound N'Grace
17.Dare (La La La)Shakira
18.SummerCalvin Harris
19.Stolen DanceMilky Chance
20.Love Never Felt So GoodMichael Jackson & Justin Timberlake


Źródło: Spotify, Deezer, Wimp

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022