Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

2 października 2014 r.

ZPAV i SAWP wspólna umowa na publiczne odtwarzanie muzyki

Mając na uwadze treść art. 1071 ust. 1 Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r. ZPAV i SAWP podpisały porozumienie, które umożliwia podmiotom gospodarczym zawarcie jednej umowy za korzystanie z praw pokrewnych, tj. praw artystów wykonawców oraz praw producentów.

W dniu 1 października br. Biura Regionalne ZPAV na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy Stowarzyszeniem Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych i Słowno-Muzycznych (SAWP) i Związkiem Producentów Audio Video (ZPAV) rozpoczęły podpisywanie umów z użytkownikami dokonującymi odtwarzania muzyki zarówno w zakresie zarówno praw producentów, jak i praw artystów wykonawców. Umożliwia to podmiotom gospodarczym zawarcie jednej umowy i otrzymywanie jednej faktury za korzystanie z chronionych przez ZPAV i SAWP praw pokrewnych. W praktyce znacznie upraszcza to formalności związane z wykorzystaniem muzyki w prowadzonej działalności.

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022