Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

12 marca 2015 r.

TOP Dyskoteki

ZHU i Faded to numer jeden w najnowszym zestawieniu TOP Dyskoteki. W pierwszej trójce ponadto singiel hiszpańskiego piosenkarza Enrique Iglesiasa Bailando wykonany z gościnnym udziałem Seana Paula i kubańskiego wokalisty Descemera Bueno oraz australijsko-nowozelandzki duet Timmy Trumpet & Savage z przebojem Freaks.
TOP Dyskoteki

ZHU i Faded to numer jeden w najnowszym zestawieniu TOP Dyskoteki. W pierwszej trójce 50 najczęściej odtwarzanych utworów w polskich klubach i dyskotekach znaleźli się również Enrique Iglesias, Sean Paul i Descemer Bueno z utworem Bailando oraz Timmy Trumpet & Savage i Freaks. Pierwszą piątkę zestawienia zamyka utwór Can't Stop Playing Dr. Kucho! & Gregor Salto. Na miejscu 10. znalazł się taneczny hit Meghan Trainor All About That Bass. TOP 50 zamyka Amin Van Buuren i Hystereo.

Za cotygodniowe zestawienie 50 najczęściej odtwarzanych utworów w polskich klubach i dyskotekach odpowiedzialna jest firma DJ Promotion, która współpracuje z organizacjami zbiorowego zarządzania ZPAV I ZAiKS. DJ Promotion zajmuje się dostarczaniem polskim DJ’om materiałów promocyjnych do legalnego odtwarzania w miejscach publiczny.

Poniżej przedstawiamy zestawienia 50 najczęściej odtwarzanych utworów w polskich dyskotekach i klubach w pierwszym tygodniu lutego.


PozycjaWykonawcaTytuł
1ZHUFaded
2Enrique Iglesias feat. Sean Paul, DescemerBailando
3Timmy Trumpet & SavageFreaks
4Pitbull ft. John RyanFireball
5Dr. Kucho! & Gregor SaltoCan't Stop Playing
6Robin Schulz & Jasmine ThompsonSun goes down
7Deorro feat. Dycy and Adrian DelgadoPerdoname
8DeorroFive Hours
9Aron ChupaI'm an Albatraoz
10Meghan Trainor All About That Bass
11David Guetta ft. Sam MartinDangerous
12Lilly Wood & The Prick and Robin SchulzPrayer in C
13Calvin Harris (feat. John Newman)Blame
14Djane HouseKat feat. RameezGirls in Luv
15CzadomanRuda tańczy jak szalona
16Blonde feat. Melissa SteelI Loved You
17Fly ProjectToca Toca
18Elena feat. GlanceMamma Mia
19Clean Bandit & Jess GlynneReal Love
20C-BooLPit Stop
21Alesso ft. Tove LoHeroes (We Could Be)
22Calvin Harris feat. Ellie GouldingOutside
23Mario Bischin ft. DonkSexy Mama
24Spada & Elen Levon Cool Enough
25Hazel & DamienBitch!
26Vic & Mr Shammi (feat Clea & Kim)Love Message
27Clean BanditCome Over
28Fly Project Like A Star
29Claydee ft. Nikki LeeChiki Chiki
30R3HAB & KSHMRKarate
31FergieL.A. Love (La La)
32MastersKaruzela mego życia
33FaydeeCan't Let Go
34Sak Noel, DJ Kuba & Neitan ft. Mayra VeronicaNo Boyfriend
35FaydeeMove On (C'est La Vie)
36Martin TungevaagWicked Wonderland
37Magic!Rude
38Nico & VinzAm I Wrong
39CamaSutraChcę Cię Mieć Na Chwilę
40Route 94My Love
41KieszaHideaway
42Agnieszka Chylińska & LemONAgainst All Odds
43ShakiraDare (La La La)
44Freaky BoysHo Ho Holiday
45After PartyBananowa Agnieszka
46Axwell & IngrossoSomething New
47Will Sparks feat. Wiley & Elen LevonAh Yeah So What
48Shaggy feat. Mohombi, Faydee & CostiI Need Your Love
49Oliver Heldens & Becky HillGecko (Overdrive)
50Armin Van BuurenHystereo

Archiwalne zestawienia 50 najczęściej odtwarzanych utworów w dyskotekach i klubach można znaleźć pod adresem: http://ozz.zpav.pl/muzykawbiznesie/toplistyprzebojow.php

Źródło: DJ Promotion, www.djpromotion.com.pl

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022