Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

7 kwietnia 2015 r.

Jak ważna jest muzyka w salonach fryzjerskich i kosmetycznych?

Według badania przeprowadzonego na zlecenie MusicWorks 80% klientów salonów kosmetycznych i fryzjerskich chciałoby słuchać muzyki podczas wizyty w salonie, a 72% badanych uważa, że brak muzyki sprawia, że atmosfera w salonie jest mało przyjazna. Jaką więc muzykę puszczać w salonach?

Jak ważna jest muzyka w salonach fryzjerskich i kosmetycznych?

Nie od dziś wiadomo, że wpływ muzyki na konsumenta jest nieoceniony. Muzyka wpływa na doznania i pobudza nas emocjonalnie. Wpływa również na procesy pamięciowe, dzięki czemu klient zdecydowanie silniej zapamiętuje towarzyszące sytuacje kojarząc je z muzyką, którą w danym czasie usłyszał. Potwierdzone jest również, że klienci zdecydowanie chętniej polecają i wracają do miejsc w których muzyka wywołała pozytywne skojarzenia.

Na zlecenie MusicWorks, inicjatywy PPL oraz PRS for Music – brytyjskich organizacji zajmujących się prawami autorskimi, przeprowadzono badania nt. muzyki w salonach fryzjerskich i kosmetycznych. Badanie zostało przeprowadzone przez VisionCritical w kwietniu 2012 roku wśród 1000 brytyjskich przedsiębiorców oraz przez Entertainment Media Research w roku 2009 na 2000 konsumentów.

Z badań wynika, że 80% klientów, korzystających z usług salonów kosmetycznych i fryzjerskich chciałoby słuchać muzyki przebywając w salonie. Ponadto, 63% badanych jest zdania, że muzyka poprawia wizerunek salonu, a aż 84% jest zgodna, że odtwarzanie muzyki w salonie sprawia, że atmosfera jest bardziej przyjazna i jednocześnie pobudzająca. Muzyka jest najłatwiejszym z dostępnych narzędzi marketingowych. Badania MusicWorks dowodzą, że ponad połowa przebadanych zdecydowanie poleciłaby salon jeżeli grana muzyka trafiła bezpośrednio w ich gust muzyczny.

Korzyści płynące z wartości muzyki nie kończą się na klientach. 90% osób zarządzających salonami fryzjerskimi i kosmetycznymi było jednomyślnych - odpowiednio dobrana muzyka ma korzystny wpływ na ich biznes oraz sprawia, że klienci są bardziej zadowoleni z wizyty w salonie. Muzyka ma również wpływ na pracowników – 81% przedsiębiorców zaobserwowało zwiększoną produktywność u pracowników kiedy grała muzyka a także to, że byli oni w wyraźnie lepszych nastrojach, co w sposób bezpośredni przekłada się na lepszą obsługę klienta.

Jaką więc muzykę zaproponować klientom salonów kosmetycznych? Irlandzka firma Phorest specjalizująca się we wspieraniu rozwoju nowopowstałych salonów kosmetycznych i fryzjerskich oraz spa, na bazie rozmów z pracownikami i właścicielami salonów stworzyła playlistę The Perfect Salon Playlist. Pomimo dużej oferty muzyki instrumentalnej dla salonów kosmetycznych i tzw. muzyki relaksacyjnej zauważono, że najchętniej odtwarzanymi utworami są znane przeboje i utwory największych gwiazd muzyki.


Poniżej prezentujemy dwadzieścia utworów z playlisty The Perfect Salon Playlist


źródło: musicworksforyou.com, phorest.com

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022