Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

17 kwietnia 2015 r.

Konferencja Muzyka a Biznes

Już w ten weekend w klubokawiarni Pardon, To Tu odbędzie się 9. edycja konferencji Muzyka a Biznes. Przewidzianych jest siedem paneli, m.in. odnośnie prawa autorskiego i praw pokrewnych czy sponsoringu festiwali muzycznych.

Konferencja Muzyka a Biznes

Już w najbliższy weekend, tj. 18 i 19 kwietnia w klubokawiarni Pardon, To Tu odbędzie się 9. edycja konferencji Muzyka a Biznes, organizowana przez Niezależny Magazyn Studencki „Magiel” oraz Studenckie Naukowe Koło Marketingu SGH. ZPAV został partnerem wydarzenia po raz pierwszy.

Będziemy wspierać konferencję również merytorycznie – Andrzej Puczyński, przewodniczący Związku, weźmie udział w panelu dyskusyjnym dotyczącym roli producenta, wytwórni w twórczości artysty, a także jaki wpływ ma ZPAV oraz inne OZZ na działalność artysty. Pozostałymi panelistami są: duet producencki Plan B, czyli Bartek Królik i Marek Piotrowski. Panel odbędzie się w godzinach 12.45-14.15.

Z pozostałych paneli dyskusyjnych, będzie można dowiedzieć się m.in. o tym jak słucha się obecnie muzyki: czy serwisy streamingowe skutecznie zepchną na margines tradycyjne nośniki i o tym jak w dzisiejszych czasach mają się płyty winylowe opowiedzą Philipp Eichholzer z Viacom International Media Networks, Marcin”Groh” Grośkiewicz, Kamil Sosnowski z Radia Kampus oraz dr Piotr Turek , a także o tym jak odnaleźć się na przepełnionym rynku muzycznym będąc młodym artystą. W tym panelu wezmą udział: Kamil „Jakuza” Jaczyński, Marek Włodarczyk z Independent Digital, Dj Adam Zasada oraz młody wokalista i kompozytor Aro Kłusowski.

Poniżej prezentujemy program konferencji.

SOBOTA, 18.04

12.15 – 14.45 Metal – powód do dumy czy temat tabu?
14.00 – 15.30 Od winyla do flaca – Jak się słucha muzyki obecnie?
15.45 – 17.15 Muzyka i prawo – jak legalnie tworzyć i wykorzystywać muzykę w dobie gospodarki cyfrowej?
17.30 – 19.00 Młode zespoły – Jak zaistnieć na scenie muzycznej w dobie Internetu?


NIEDZIELA, 19.04

10.30 – 12.30 warsztaty z produkcji/ obróbki dźwięku przy pomocy programu ProTools/Ableton
12.45 – 14.15 – Rola producenta i realizatora dźwięku w twórczości artysty
14.30 – 16.00 Zamiłowanie do kiczu jako środek ekspresji w muzyce
16.15 – 17.45 Czy na pieniądzach da się zagrać? Sponsorowanie festiwali muzycznych jako narzędzie marketingowe

Zapraszamy na stronę wydarzenia: www.facebook.com/events/447316102101658/ oraz po więcej informacji na stronę: www.mab.art.pl.

Wstęp na konferencję jest wolny.
Klubokawiarnia Pardon, To Tu, plac Grzybowski 12/16.

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022