Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

27 lipca 2015 r.

Piosenki w galeriach handlowych – TOP 15

Wśród najpopularniejszych utworów odtwarzanych w polskich galeriach handlowch w pierwszym kwartale roku znalalazły się piosenki m.in. Johna Legend’a, Pharrella Williams’a, Alicii Keys czy Jessie Ware.
Piosenki w galeriach handlowych – TOP 15

Według najnowszych badań firmy IMS (Internet Media Services SA), w I kwartale 2015 roku, najchętniej odtwarzanym utworem w polskich centrach handlowych był GHOST brytyjskej wokalistki Elli Henderson. Grupa Daft Punk utrzymuje się w ścisłej czołówce. Ich utwór zatytułowany Give Life Back To Music jest drugim najczęściej odtwarzanym. Przypomnijmy, że w zestawieniu za III kwartał 2014 roku w pierwszej trójce znalazły się aż dwie ich piosenki. Jedną z nich był właśnie Give Life Back To Music, który wtedy uplasował się na szczycie podium. Pierwszą trójkę zamyka zdobywca wielu muzycznych statuetek - Sam Smith z utworem Stay with me.

Poniżej przedstawiamy pełne zestawienie.


TOP GALERIE HANDLOWE I KWARTAŁ 2015


WykonawcaTytuł
1ELLA HENDERSONGHOST
2DAFT_PUNKGIVE LIFE BACK TO MUSIC
3SAM SMITHSTAY WITH ME
4TING_TINGSWRONG CLUB
5JESSIE WARESAY YOU LOVE ME
6PHARRELL WILLIAMSMARILYN MONROE
7JOHN LEGENDALL OF ME
8MAROON_5MAPS
9MEGHAN TRAINORALL ABOUT THE BASS
10COLDPLAYMAGIC
11LILLY WOOD/ROBIN SHULZPRAYER IN C
12MR PROBZ/ROBIN SCHULZWAVES
13DAVID GUETTA/SAM MARTINLOVERS ON THE SUN
14ALICIA KEYSIT'S ON AGAIN
15SHEPPARDGERONIMO

Źródło: www.ims.fm.

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022