Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

25 marca 2016 r.

Wiosenna playlista

Pierwsze promienie słońca coraz śmielej wychodzą zza chmur – przed nami najpiękniejsza chyba pora roku, pełna energii i witalności, ale czasem nasz zmęczony po zimie organizm nie nadąża za budzącą się do życia przyrodą. Jak podaje CBOS, na zmianę pór roku gorszą formą reaguje ponad połowa Polaków. Jak poradzić sobie z tym jednym z trudniejszych momentów w roku? Dla nas odpowiedź jest prosta – muzyka.

Wiosenna playlista

Pierwsze promienie słońca coraz śmielej wychodzą zza chmur – przed nami najpiękniejsza chyba pora roku, pełna energii i witalności, ale czasem nasz zmęczony po zimie organizm nie nadąża za budzącą się do życia przyrodą. Jak podaje CBOS, na zmianę pór roku gorszą formą reaguje ponad połowa Polaków. Jak poradzić sobie z tym jednym z trudniejszych momentów w roku? Dla nas odpowiedź jest prosta – muzyka.

Odpowiednio dobrana playlista pozwoli skutecznie zniwelować wszystkie objawy wiosennego przesilenia. To lekarstwo, które nie posiada skutków ubocznych, aplikujmy więc je nie tylko sobie, ale także naszym pracownikom i klientom. Muzyka doda energii i poprawi nastrój, a także, jak udowadniają naukowcy, podniesie odporność na wiosenne przesilenie.

Jak wraz z nastaniem kalendarzowej wiosny zaktualizować swoją playlistę – szukajmy utworów z pozytywnym przekazem, które będą pasowały do zmieniającej się za oknem aury, zarówno tych energetycznych, jak i chilloutowych, które pozwolą powoli rozbudzić nasz organizm po zimowej stagnacji.

W historii muzyki powstało wiele utworów, które emanują dobrą energią i od pierwszych nut wprowadzają słuchaczy miły nastrój. Można je znaleźć zarówno na starych jak i nowych albumach. Warto sięgnąć chociażby po klasyka – Here Comes the Sun. Piosenka z repertuaru The Beatles, skomponowana i wykonana przez George’a Harrisona, jest jednym z najbardziej znanych utworów w muzyce rozrywkowej, który emanuje pozytywnymi wibracjami. Piosenki z podobnym charakterem można również znaleźć w repertuarze bardziej współczesnych wykonawców. Godnym uwagi jest chociażby Pharrell Williams, którego utwór Happy dotarł na szczyty list przebojów na całym świecie, lub grupa U2 i ich piosenka z 2000 roku, której tytuł mówi wszystko – Beautiful Day. Warto sięgnąć także po rodzimych wykonawców jak Dawid Podsiadło i utwór W dobrą stronę, April Sun Fismolla, czy debiutującą Lanberry z piosenką Podpalimy świat.

W przygotowaniu wiosennej playlisty pomocne są także serwisy streamingowe, przygotowujące tematyczne zestawienia utworów.

Serwis Tidal w playliście Wiosna jest w powietrzu proponuje m.in. następujące utwory:

Sagres – The Tallest Man On Earth

Believe – Mumford & Sons

Come Back to Me – Urban Cone ft. Tove Lo

Make Our Own Way – Little Brutes

Feel Good Inc – Gorillaz

My Number – Foals

Sun – Two Door Cinema Club

Tonight’s the King of Night – Noah and The Whale

Violins – I’m from Barcelona

Seasons (Waiting on You) – Future Islands

To The Top – Twin Shadow

Entertainment – Phoenix

Deezer, w liście Byle do wiosny prezentuje utwory także polskich wykonawców m.in:

Nieprawda – Ania Dąbrowska

Polska A, B. C i D – Maria Peszek

Bądź Duży – Natalia Nykiel

Italiano – Edyta Bartosiewicz

Nie gotujemy – The Dumplings

Andres – Julia Marcell

Od dawna już wiem – Kortez

Syreny – Artur Rojek

Głupi Ja – Organek

Las jak zegar – Iza Kowalewska

Serwis Spotify przygotował listę Chill na wiosnę, gdzie można znaleźć m.in.:

Somebody Else – The 1975

There Were Thears – Imany

Catch & Release (Deepend remix) – Matt Simons

Been to the Moon – Corinne Bailey Rea

7 Years – Lukas Graham

Back Where I’m Belong – Jack Savoretti

Don’t Worry About Me – Frances

Crush – Yuna, Usehr

Worry – Jack Garratt

Nana – The 1975

Wiosna – to też czas zamian i porządków – zmieniamy garderobę, sprzątamy mieszkania… Odświeżmy więc także naszą muzykę, która wpływa na wizerunek firmy i marki, dobrze dopasowana, podkreśli wiosenną atmosferę i znacząco wpłynie na nastroje klientów oraz pracowników. A zrelaksowany klient i uśmiechnięty pracownik – to prosta recepta na sukces

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022