Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

28 lipca 2016 r.

Letnie przeboje 2016

Lato jest to zwykle czas, gdy jesteśmy optymistycznie nastawieni do świata, rozpiera nas energia i chęć działania. Dzieje się tak przede wszystkim za sprawą dużej dawki światła i promieni słonecznych. Więcej światła – to lepszy nastrój i większa radość życia. Ta atmosfera sielanki i zabawy przekłada się także na muzykę, po którą sięgamy w letnim okresie.

Letnie przeboje 2016

Wiedzą o tym artyści i wytwórnie muzyczne, które co roku proponują nam nowe letnie przeboje, a także stacje radiowe, które dostosowują swoje playlisty do tej specyficznej pory roku. Letnia muzyka – to nie tylko muzyka budująca atmosferę relaksu i odpoczynku, to przede wszystkim energetyczne dźwięki, które sprzyjają zabawie i poprawiają samopoczucie.

Co roku, gdy tylko zrobi się cieplej, możemy słuchać powracających hitów z plażą i zabawą w tle, np.: Sunshine Reggae, Coco Jamboo, polskie Lato Formacji Nieżywych Schabuff, Kobiety są gorące Norbiego, W dzień gorącego lata Big Day czy Piechotą do lata Bajmu.

Warto jednak zauważyć, że w tym roku mamy też całkiem sporo polskich, premierowych piosenek, które pretendują do tytułu przeboju tego lata. Na wakacyjnych playlistach o palmę pierwszeństwa walczą m.in. Margaret z przebojem Cool Me Down, Mesajah – Wolne, Sylwia Grzeszczak i Tamta dziewczyna czy DJ i producent C-BooL z utworem Never Go Away.

Która z tegorocznych premier pozostanie w pamięci słuchaczy i przejdzie do kanonu wakacyjnych hitów – czas pokaże, ale w te wakacje na pewno warto posłuchać nowej muzyki.


Poniżej prezentujemy przykładowe playlisty z przebojami tegorocznych wakacji.


Lista letnich przebojów zaprezentowana przez brytyjski serwis capitalxtra.com:

1. Calvin Harris – This is What You Came for

2. Justin Timberlake – Can’t Stop the Feeling

3. Rihanna ft. Drake – Work

4. Sigala ft. John Newman & Nile Rodgers – Give Me Your Love

5. Major Lazer ft. Nyla & Fuse ODG – Light It Up

6. Dizze Rascal ft. Calvin Harris – Hype

7. Lee Walker vs. Dj Deeon ft. Katy B – Freak Like Me

8. Chris Brown & Benny Benassi – Paradise

9. WSTRN – Come Down

10. Tyga – 1 of 1


Również Radio Eska przedstawiło swoją wakacyjną listę przebojów na 2016 rok, złożoną wyłącznie z polskich utworów:

1. Mesajah – Wolne

2. Paweł Domagała – Jestem tego wart

3. C-BooL – Never Go Away

4. Michał Szpak – Color of Your Life

5. Margaret – Cool Me Down

6. Sylwia Grzeszczak – Tamta dziewczyna

7. Reni Jusis – Bejbi Siter

8. Popek & Matheo – Wakacje

9. Feel - Swoje szczęście znam

10. Enej – Może będzie lepiej

11. Red Lips – Tu i teraz

12. Cleo – Wolę być

13. Szymon Chodyniecki – Z całych sił

14. Mateusz Mijal – Wirtualni

15. Łzy – Życie jest piękne

16. Saszan – Dizzy

17. Sławomir & Grupa Vox– Aneta

18. Jagoda – Lewy



Źródło: capitalxtra.com, psychologiasportu.pl, eska.pl

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022