Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

24 sierpnia 2016 r.

Playlista Trójki w ramach akcji „Nie pogrywaj, graj po polsku!”

Akcja „Nie pogrywaj, graj po polsku!” wystartowała z inicjatywy Związku Producentów Audio Video 1 czerwca br. W ramach współpracy z Programem Trzecim Polskiego Radia playlisty udostępniane przedsiębiorcom wykorzystującym w swojej działalności nagrania muzyczne zostały uzupełnione o kompilacje radiowej Trójki.

Playlista Trójki w ramach akcji „Nie pogrywaj, graj po polsku!”

Celem akcji „Nie pogrywaj, graj po polsku!” jest popularyzacja muzyki polskich artystów w przestrzeni publicznej. Udział w niej umożliwi każdemu przedsiębiorcy wykorzystującemu w swojej działalności nagrania muzyczne dostęp do specjalnie przygotowanej aplikacji, dzięki której mogą być odtwarzane playlisty z polskimi utworami.

Firma Mood Polska, partner akcji, przygotowała dostępną przez stronę internetową aplikację Mood Mix, z której może korzystać każdy przedsiębiorca wykorzystujący w swojej działalności muzykę i regulujący należne wynagrodzenie na rzecz organizacji zbiorowego zarządzania. Na czas trwania kampanii, tj. od 1.06 do 30.09.2016 r., przedsiębiorcy mają dostęp do specjalnie stworzonych katalogów zawierających całe spektrum polskiej oferty muzycznej, od niezapomnianych przebojów z lat 20. i 30. po najnowsze hity. Od 15 sierpnia aplikacja została uzupełniona o playlistę bazującą na utworach prezentowanych na antenie Programu Trzeciego Polskiego Radia.

Trójka, wbrew branżowym przesądom, nie ma żadnego problemu z prezentowaniem polskiej muzyki na antenie radiowej, w kolejnych miesiącach znacząco przekraczając obowiązujące procenty. Sięgamy równie chętnie do polskiej klasyki, najnowszych debiutów, szczególną uwagę zwracając też na scenę neofolkową opartą na rodzimej tradycji. Dlatego też chętnie wspieramy akcję „Nie pogrywaj, graj po polsku!”, sami niejako dając dobry przykład – powiedział Piotr Metz, szef muzyczny Programu Trzeciego Polskiego Radia, który razem z Programem Pierwszym oraz TVP Rozrywka objął patronat nad akcją.

Aplikacja Mood Mix dostępna jest bez dodatkowych kosztów po wypełnieniu karty rejestracyjnej. Każdy uczestnik kampanii będzie posiadał swoje indywidualne konto z możliwością samodzielnego tworzenia playlist z wykorzystaniem dostępnych kanałów muzycznych.

Wszystkie szczegóły akcji oraz dostęp do aplikacji Mood Mix możliwy jest przez stronę grajpopolsku.zpav.pl

Akcję wspiera: Stowarzyszenie Artystów Wykonawców Utworów Muzycznych i Słowno-Muzycznych SAWP oraz artyści wykonawcy, w tym m.in.: Kuba Badach, zespół Bracia, Julita Fabiszewska, Maja Hyży, Anna Jurksztowicz, Krzysztof „K.A.S.A.” Kasowski, Lanberry, Radek Liszewski, grupa Pectus, Ryszard Poznakowski, Antek Smykiewicz oraz Stanisław Sojka.

Patronat medialny na akcją objęli: Program Pierwszy Polskiego Radia, Program Trzeci Polskiego Radia oraz TVP Rozrywka.

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022