Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

28 września 2016 r.

ZPAV po raz kolejny partnerem festiwalu Soundedit

Związek Producentów Audio Video został ponownie oficjalnym partnerem Soundedit 2016 – Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych.

ZPAV po raz kolejny partnerem festiwalu Soundedit

Festiwal odbędzie się w dniach 28–30 października bieżącego roku w Łodzi i jak co roku organizator przewidział wiele atrakcji: od koncertów (m.in. zespołu Raz Dwa Trzy, Brodki, Dawida Podsiadły) po warsztaty i panele dyskusyjne. W ramach współpracy ze Związkiem Producentów Audio Video, który kolejny rok z rzędu został oficjalnym partnerem festiwalu, przygotowano dwa specjalne panele dyskusyjne: „Rynek producentów niezależnych w Polsce”, na którym zostanie przedstawiona polska fonografia niezależna, a także szanse jej rozwoju w Polsce i na świecie, oraz „Co posiadam, co mogę kupić, co sprzedać”, na którym prelegenci rozmawiać będą m.in. o możliwości wykorzystywania sampli, nadawania w stacjach radiowych czy działalności organizacji zbiorowego zarządzania. Panele poprowadzą przedstawiciele ZPAV: Bogusław Pluta oraz Laura Strzałkowska. Udział wezmą także przedstawiciele Stowarzyszenia Autorów ZAiKS, publisherów oraz wytwórni niezależnych.

Festiwal Soundedit jest imprezą mającą na celu uhonorowanie producentów muzycznych. Gościem specjalnym tegorocznego wydarzenia jest Brian Eno – wybitny muzyk, kompozytor, producent oraz laureat nagrody Grammy. Artysta podczas oficjalnej gali, która odbędzie się 29 października, odbierze statuetkę w uznaniu za całokształt swojej pracy producenckiej

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022