Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

29 września 2016 r.

Jesienne playlisty

Wraz z nastaniem kalendarzowej jesieni zmienia się zarówno aura za oknem, jak i nasz nastrój. I choć w tym roku nadal mamy duża słońca, to coraz krótsze dni i niższe temperatury nie pozostawiają wątpliwości – energetyzujące lato mamy już za sobą, nadchodzi czas jesiennych smutków i nostalgii. Ta nowa atmosfera niesie też ze sobą potrzebę zmiany playlisty i poszukania muzyki pasującej do naszego nastroju.

Jesienne playlisty

Długie i coraz chłodniejsze wieczory – to idealny czas na spokojniejszą, melancholijną muzykę. Delikatne dźwięki nie tylko wpiszą się w panujący klimat, ale także poprawią nastrój, gdy dopadnie nas jesienna chandra. Co proponują specjaliści na chłodny, deszczowy czas.

Serwis Spotify stawia na łagodne, akustyczne utwory. Ich łagodne brzmienie i pozytywny nastrój mają poprawić samopoczucie i pozwolić przetrwać długie, zimne wieczory. Na playliście szwedzkiej platformy możemy znaleźć takich wykonawców jak Ben Howard, Fleet Foxes czy Hozier. Z kolei serwis billboard.com postawił na kilka muzycznych klasyków. Według niego, pozytywną stronę jesieni można odczuć w takich utworach jak Autumn in New York w wykonaniu Louisa Armstronga i Elli Fitzgerald, Harvest Moon Neila Younga czy Leaves that are Green autorstwa duetu Simon & Garfunkel. Najlepsze utwory na tę porę roku opublikował również brytyjski magazyn NME. Oprócz cenionych klasyków, takich jak Autumn Serenade Johna Coltrane’a czy Autumn Leaves w wykonaniu Evy Cassidy, znajdziemy tu propozycję kilku utworów wykonawców alternatywnych, m.in.: Dead Leaves and the Dirty Ground grupy The White Stripes oraz Wake Me Up when September Ends zespołu Green Day.

Nie zapominajmy też o polskich wykonawcach. Muzykę na jesienną zadumę proponują nam takie tuzy polskiej sceny muzycznej jak Czesław Niemen w utworze Wspomnienie, Czerwone Gitary w Barwach jesieni czy Wojciech Młynarski, którego piosenkę Jesienny pan śpiewały m.in. Irena Santor, Hanna Banaszak i Anna Maria Jopek; możemy też sięgnąć po młodszych twórców i wybrać duet Łona & Webber i utwór Kaloryfer albo Piotra Roguckiego i Wolną piosenkę o miłości.



Najlepsze jesienne piosenki wg magazynu Billboard


• Ella Fitzgerald & Louis Armstrong – Autumn in New York

• Green Day – Wake Me Up when September Ends

• Fiona Apple – Pale September

• Yo La Tengo – Autumn Sweater

• Wyclef Jean – Gone till November

• The Kinks – Autumn Almanac

• Neil Young – Harvest Moon

• Simon & Garfunkel –Leaves that are Green

• The White Stripes – Dead Leaves and the Dirty Ground

• Guns N’ Roses – November Rain



Spotify Autumn Acoustics:


• Roo Panes – Tiger Striped Sky

• Ben Howard – The Wolves

• Fleet Foxes – Mykonos

• Stu Larsen – Thirteen Sad Farewells

• Tall Heights – Horse to Water

• The Daydream Club – Soundwaves of Gold

• Isbells – Reunite

• Run River North – Monsters Calling Home

• Westward The Tide – Young Bodies

• Marissa Nadler – Leave the Light On



Jesienna lista magazynu NME


• The White Stripes – Dead Leaves and the Dirty Ground

• Manic Street Preachers – Autumnsong

• The Kinks – Autumn Almanac

• Jake Bugg – Country Song

• Green Day – Wake Me Up When September Ends

• John Coltrane – Autumn Serenade

• Yo La Tengo – Autumn Sweater

• Eva Cassidy – Autumn Leaves

• Moody Blues – Forever Autumn

• Johnny Cash – I See a Darkness

• Simon & Garfunkel – Leaves that are Green

• The Vines – Autumn Shade II

• The Cure – Last Days of Summer

• Neil Young – Harvest Moon

• Ella Fitzgerald & Louis Armstrong – Autumn in New York

• The Small Faces – The Autumn Stone

• Donna Summer – Autumn Changes

• Broken Bells – October

• Earth, Wind & Fire – September

• Don Henley – The Boys of Summer

• Fleet Foxes – Sun It Rises

• U2 – Autumn

• Future Islands – Seasons (Waiting On You)

• Kanye West – Blood On the Leaves

• Bombay Bicycle Club – Autumn


źródło: play.spotify.com, billboard.com, nme.com, wyborcza.pl

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022