Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

26 października 2016 r.

Music Export Conference – konferencja poświęcona eksportowi muzyki

W dniach 27-29 października w ramach festiwalu Warsaw Music Week odbędzie się konferencja poświęcona eksportowi muzyki – Music Export Conference. Spotkanie zostało przygotowane przez organizatorów festiwalu we współpracy z Ministerstwem Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Narodowym Centrum Kultury i Miastem Stołecznym Warszawa.

Music Export Conference – konferencja poświęcona eksportowi muzyki

Nad problemami związanym z eksportem polskiej muzyki, w nowo otwartym Centrum Kreatywności przy ul. Targowej 56 w Warszawie dyskutować będą m.in. przedstawiciele organizacji zbiorowego zarządzania. W piątek 28 października odbędzie się panel pt. „Wsparcie i promocja muzyki przez organizacje twórcze”, w którym udział wezmą Marek Hojda, wiceprezes ZAIKS oraz Bogusław Pluta, dyrektor OZZ ZPAV.

Serdecznie zapraszamy! Piątek, 28 października, godz. 10:00, sala 2.

Wstęp na konferencję jest bezpłatny. Konieczna jest uprzednia rejestracja i zwrotne potwierdzenie od organizatora: http://www.warsawmusicweek.pl/

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022