Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

27 października 2016 r.

ZPAV na festiwalu Soundedit

Związek Producentów Audio Video został ponownie oficjalnym partnerem Soundedit 2016 – Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych – i jak co roku zaangażował się w towarzyszącą mu konferencję.

ZPAV na festiwalu Soundedit

Festiwal odbędzie się w dniach 28–30 października bieżącego roku w Łodzi i jak co roku organizator przewidział wiele atrakcji: od koncertów (m.in. zespołu Raz Dwa Trzy, Brodki, Dawida Podsiadły) po warsztaty i panele dyskusyjne.

W ramach współpracy ze Związkiem Producentów Audio Video, który kolejny rok z rzędu został oficjalnym partnerem festiwalu, przygotowano specjalne dyskusje, które odbędą się w sobotę 29 października.

Pierwszy z paneli pod auspicjami ZPAV, Rynek producentów niezależnych w Polsce, rozpocznie się o godz. 14.15. Na spotkaniu tym zostanie przedstawiona polska fonografia niezależna, a także szanse jej rozwoju w Polsce i na świecie. Czy wytwórnie niezależne to siła polskiego rynku muzycznego, czy tylko niewielki fragment zarządzany przez pasjonatów muzyki bez ambicji biznesowych? Jak to jest na świecie? Z kogo można brać przykład i na czyich błędach najlepiej się uczyć? O problemach niezależnych wydawców rozmawiać będą Bogusław Pluta – dyrektor OZZ ZPAV, Tony Duckworth – PIAST General Manager Poland and Eastern Europe oraz Laura Strzałkowska – przedstawiciel sekcji ds. wytwórni niezależnych ZPAV.

O godzinie 17.15 rozpocznie się wspólny panel ZPAV-u i ZAiKS-u: Co posiadam, co mogę kupić, co sprzedać, który poruszy tematy związane z nadawaniem w stacjach radiowych, działalnością organizacji zbiorowego zarządzania, a także możliwością wykorzystywania sampli. Problemy twórców i wydawców w tym zakresie rozwiewać będą: Bogusław Pluta – dyrektor OZZ ZPAV, Marek Hojda – wiceprezes ZAiKS-u, Laura Strzałkowska – przedstawiciel sekcji ds. wytwórni niezależnych ZPAV, Paulina Golba – Golba Music publisher oraz Paweł Rurak-Sokal – lider zespołu Blue Cafe.

Kolejny wspólny panel ZPAV-u i ZAiKS-u, Tantiemy w sieci. Jak wygrać z YouTubem?, rozpocznie się o godz. 18.00. Bogusław Pluta ze ZPAV oraz przedstawiciele ZAiKS-u: Marek Hojda, Marek Kościkiewicz i Jan Młotkowski dyskutować będą o tym, dlaczego treści kultury przynoszą ogromne zyski właścicielom internetowych platform takich jak YouTube, a do twórców trafiają zaledwie grosze. Czy wszystkich dostawców treści obowiązują te same reguły? I co planuje Komisja Europejska, aby wprowadzić zmiany równoważące rynek i zapewniające uczciwy podział wpływów dla twórców?

Serdecznie zapraszamy – klub Wytwórnia, ul. Łąkowa 29, Łódź, sala warsztatowa.

Wstęp na wszystkie panele jest bezpłatny.

Festiwal Soundedit jest imprezą mającą na celu uhonorowanie producentów muzycznych. Gościem specjalnym tegorocznego wydarzenia jest Brian Eno – wybitny muzyk, kompozytor, producent oraz laureat nagrody Grammy. Artysta podczas oficjalnej gali, która odbędzie się 29 października, odbierze statuetkę w uznaniu za całokształt swojej pracy producenckiej.

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022