Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

29 listopada 2016 r.

ZPAV na Europejskich Targach Muzycznych Co Jest Grane 24

Po raz szósty w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie odbyły się Europejskie Targi Muzyczne Co Jest Grane 24. Związek Producentów Audio Video po raz kolejny był partnerem merytorycznym konferencji towarzyszącej targom. Przez dwa dni rozmawialiśmy o muzyce, nowych tendencjach na rynku oraz szansach i zagrożeniach dla polskiej branży muzycznej.

ZPAV na Europejskich Targach Muzycznych Co Jest Grane 24

W trakcie konferencji towarzyszącej Europejskim Targom Muzycznym Co Jest Grane 24 odbyły się dwa panele dyskusyjne, które przygotował Związek Producentów Audio Video.

Podczas pierwszego panelu – „Rynek producentów niezależnych w Polsce”, przedstawiony został polski rynek wytwórni niezależnych na tle Europy i świata. Paneliści próbowali odpowiedzieć na pytanie, na czym polega siła niezależnej muzyki i na ile stanowi ona istotny fragment polskiego rynku muzycznego. Dyskusję poprowadziła Laura Strzałkowska, przedstawiciel sekcji ds. wytwórni niezależnych ZPAV, zaś jej gośćmi byli: Michał Kirmuc (właściciel wytwórni Polifon Records, muzyk, dziennikarz), Tony Duckworth (PIAS General Manager Poland and Eastern Europe), Anna Wójcik (Prosto) oraz Bogusław Pluta (ZPAV).

Kolejne spotkanie sygnowane marką ZPAV odbyło się pod tytułem „Czy urodził się nowy polski pop?”, poprowadziła je Małgorzata Muraszko z Co Jest Grane 24, a gośćmi byli Jacek Jagłowski (współwłaściciel agencji managmentowej QL CITY, członek zarządu ZPAV), Piotr Kabaj (Warner Music Eastern Europe Chairman & Warner Music Poland Chairman & Managing Director, wiceprzewodniczący Zarządu ZPAV) Marcin Russek – A&R Sony Music Entertainment Polska, członek ZPAV oraz Paweł Wiszniewski (szef muzyczny Radia WAWA). Uczestnicy spotkania próbowali zdefiniować pojęcie popu a także dyskutowali o kierunku, w jakim zmierza nowa polska muzyka popowa i dlaczego, pomimo dość dużej popularności, z takim trudem znajduje dla siebie miejsce w mediach?

Przedstawiciele ZPAV wzięli także udział również w pozostałych panelach i warsztatach zorganizowanych w ramach Konferencji Europejskich Targów Muzycznych Co Jest Grane 24. Byli obecni m.in. w panelu otwarcia „Quo vadis new music technology?”, w dyskusji o czystych nośnikach, pt. „Czyste nośniki. Twórcy są częścią każdego smartfona”, o studiach nagraniowych, pt. „Program komputerowy i studio nagraniowe w dobie technologii”, a także próbowaliśmy znaleźć odpowiedzi na pytania: „Kto zabił krytyka muzycznego, czyli skąd serwisy streamingowe wiedzą, czego chcemy słuchać? oraz „Jak wygrać z YouTubem?”.


Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji!



Konferencja podczas Europejskich Targów Muzycznych Co jest grane 24. Foto: Darek Kawka/ZPAVKonferencja podczas Europejskich Targów Muzycznych Co jest grane 24. Foto: Darek Kawka/ZPAVKonferencja podczas Europejskich Targów Muzycznych Co jest grane 24. Foto: Darek Kawka/ZPAVKonferencja podczas Europejskich Targów Muzycznych Co jest grane 24. Foto: Darek Kawka/ZPAVKonferencja podczas Europejskich Targów Muzycznych Co jest grane 24. Foto: Darek Kawka/ZPAVKonferencja podczas Europejskich Targów Muzycznych Co jest grane 24. Foto: Darek Kawka/ZPAVKonferencja podczas Europejskich Targów Muzycznych Co jest grane 24. Foto: Darek Kawka/ZPAVKonferencja podczas Europejskich Targów Muzycznych Co jest grane 24. Foto: Darek Kawka/ZPAVKonferencja podczas Europejskich Targów Muzycznych Co jest grane 24. Foto: Darek Kawka/ZPAVKonferencja podczas Europejskich Targów Muzycznych Co jest grane 24. Foto: Darek Kawka/ZPAVKonferencja podczas Europejskich Targów Muzycznych Co jest grane 24. Foto: Darek Kawka/ZPAVKonferencja podczas Europejskich Targów Muzycznych Co jest grane 24. Foto: Darek Kawka/ZPAVKonferencja podczas Europejskich Targów Muzycznych Co jest grane 24. Foto: Darek Kawka/ZPAVKonferencja podczas Europejskich Targów Muzycznych Co jest grane 24. Foto: Darek Kawka/ZPAVKonferencja podczas Europejskich Targów Muzycznych Co jest grane 24. Foto: Darek Kawka/ZPAVKonferencja podczas Europejskich Targów Muzycznych Co jest grane 24. Foto: Darek Kawka/ZPAVKonferencja podczas Europejskich Targów Muzycznych Co jest grane 24. Foto: Darek Kawka/ZPAVKonferencja podczas Europejskich Targów Muzycznych Co jest grane 24. Foto: Darek Kawka/ZPAVKonferencja podczas Europejskich Targów Muzycznych Co jest grane 24. Foto: Darek Kawka/ZPAVKonferencja podczas Europejskich Targów Muzycznych Co jest grane 24. Foto: Darek Kawka/ZPAVKonferencja podczas Europejskich Targów Muzycznych Co jest grane 24. Foto: Darek Kawka/ZPAVKonferencja podczas Europejskich Targów Muzycznych Co jest grane 24. Foto: Darek Kawka/ZPAVKonferencja podczas Europejskich Targów Muzycznych Co jest grane 24. Foto: Darek Kawka/ZPAVKonferencja podczas Europejskich Targów Muzycznych Co jest grane 24. Foto: Darek Kawka/ZPAVKonferencja podczas Europejskich Targów Muzycznych Co jest grane 24. Foto: Darek Kawka/ZPAVKonferencja podczas Europejskich Targów Muzycznych Co jest grane 24. Foto: Darek Kawka/ZPAVEuropejskie Targi Muzyczne Co jest grane 24. Foto: Darek Kawka/ZPAV
Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022