Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

30 marca 2017 r.

Muzyka, która uprzyjemni wiosenny relaks na świeżym powietrzu

Początek kalendarzowej wiosny przyniósł nam więcej słońca i wyższe temperatury, dzięki czemu większość z nas dużo chętniej spędza czas wolny na świeżym powietrzu. Jedną z możliwości jest spokojny odpoczynek w piwnych lub kawiarnianych ogródkach. Jak sprawić, aby to do naszego lokalu ściągały tłumy na wiosenny relaks? Odpowiednio dobrana muzyka na pewno może nam w tym pomóc.

Muzyka, która uprzyjemni wiosenny relaks na świeżym powietrzu

Udostępniając swoim gościom możliwość wypoczynku na świeżym powietrzu, powinniśmy zadbać nie tylko o dodatkową przestrzeń. Tak jak dbamy o wystrój ogródka, dobierając odpowiednie meble czy rośliny, tak też powinniśmy zadbać o właściwą muzykę. Odpowiednio dobrana pozwoli stworzyć właściwy dla wiosennej atmosfery klimat, rezonujący z nastrojami naszych gości poszukujących pierwszych promieni słonecznych.

Kawiarniany ogródek jest miejscem, od którego oczekujemy chwili relaksu, muzyka, którą proponujemy w takich miejscach powinna budować atmosferę odpoczynku i odprężenia jednocześnie uwzględniać panujące na zewnątrz warunki. Dobierając utwory zwróćmy uwagę zarówno na tempo muzyki jak i jej głośność. Muzyka powinna w łagodny sposób towarzyszyć naszym gościom umożliwiając im również delektowanie się nadchodzącą wiosną i budzącą się do życia przyrodą.

Szukając inspiracji dla tworzonej playlisty, która zbuduje atmosferę wiosennego chilloutu, sięgajmy po utwory lekkie i świeże o pozytywnym przesłaniu. Jedna z amerykańskich stacji radiowych – sunny95.fm – sporządziła listę utworów, które powinny spełniać te kryteria. Wśród nich znajdują się m.in. przebój Happy Pharrella Williamsa, Beautiful Day grupy U2, Here Comes the Sun Beatlesów czy Counting Stars formacji OneRepublic. Z kolei brytyjska BBC w podobnym zestawieniu umieściła tytuły takie jak: Their Hearts Were Full of Spring grupy The Beach Boys, It Might as Well Be Spring Elli Fitzgerald, Nattura Björk, Everglow Coldplay czy When Doves Cry Prince’a.

Warto wziąć pod uwagę również szybsze utwory, dodające wiosennej energii, jednak bądźmy tutaj ostrożni, aby relaks nie stał się po prostu niemożliwy z powodu zbyt szybkich czy agresywnych dźwięków.

A oto playlista złożona z pozytywnych i relaksujących utworów, które proponuje serwis Spotify:

1. Alec Troniq – Mind Doodles

2. Christian Loffler ft. Mohna – Haul

3. Lexer Audrey Janssens – Til Dawn

4. Jake Isaac Filous – Waiting Here

5. Elderbrook – Closer

6. Jan Blomqvist – Empty Floor

7. Lost Kings – Marathon

8. The Do – Too Insistent

9. The Oh Hellos – Like the Dawn

10. Shoffy Lincoln Jesser – Takes My Body Higher

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022