Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

5 czerwca 2017 r.

Spotify posiada w Wielkiej Brytanii więcej słuchaczy niż BBC Radio 1

Spotify posiada obecnie większą liczbę słuchaczy niż jedna z najważniejszych stacji radiowych w Wielkiej Brytanii i najbardziej szanowanych w Europie – BBC Radio 1.

Spotify posiada w Wielkiej Brytanii więcej słuchaczy niż BBC Radio 1

Spotify posiada obecnie większą liczbę słuchaczy niż jedna z najważniejszych stacji radiowych w Wielkiej Brytanii i najbardziej szanowanych w Europie – BBC Radio 1.

Serwis musicbusinessworldwide.com opublikował wyniki słuchalności brytyjskiej stacji za ostatni kwartał. Z raportu wynika, że zaliczyła ona pod tym względem najgorszy okres w historii. Średnia tygodniowa słuchalność BBC spadła do 9,1 miliona, co stanowi 14% całej populacji Wielkiej Brytanii. Co więcej, wynik ten jest o ponad 2 miliony osób gorszy niż 5 lat temu. Ponadto zaledwie w ciągu roku liczba osób słuchających BBC zmniejszyła się o ponad 800 tysięcy.

Serwis porównał wyniki BBC Radio 1 z popularnością platformy Spotify. W Wielkiej Brytanii ze szwedzkiej platformy korzysta ponad 10 milionów osób tygodniowo. To pierwszy przypadek w historii, kiedy serwis streamingowy ma oficjalnie więcej słuchaczy niż flagowa stacja muzyczna w kraju.

W ostatnim kwartale zdecydowanie lepiej poradziła sobie stacja BBC 6 Music, która zanotowała największą średnią liczbę słuchaczy w swojej historii, sięgając 2,35 miliona osób. Na temat tego wyniku wypowiedział się szef stacji, Paul Rodgers:

To świetne móc widzieć, jak bijemy taki rekord. Jest to kolejny dowód na rosnące zapotrzebowanie na BBC 6 wśród publiczności, która świadomie wybiera i stawia na doskonałą muzykę, jaką aktualnie oferujemy.

Źródło: musicbusinessworldwide.com

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022