Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

28 czerwca 2017 r.

Utwory tegorocznego lata

Przedostatni tydzień czerwca przyniósł nam długo wyczekiwane kalendarzowe lato. Wraz z jego nastaniem na playlistach całego świata pojawiły się utwory oddające klimat nowej pory roku. Które z nich mają szansę stać się hitem tegorocznego lata?

Utwory tegorocznego lata

Z okazji nadejścia nowej pory roku, platforma streamingowa Spotify postanowiła wybrać 10 hiszpańskojęzycznych utworów, które mogą podbić serca publiczności podczas letnich imprez. Jednym z najważniejszych tytułów jest Despacito – piosenka autorstwa Luisa Fonsi oraz Daddy Yankee. Utwór stał się już ogólnoświatowym hitem. Popularność uzyskał także remix, w którym gościnnie zaśpiewał Justin Bieber. Jest więc duże prawdopodobieństwo, że będzie to jedna z najczęściej słuchanych piosenek tego lata. W zestawieniu zaprezentowanym przez Spotify znajdziemy również hiszpańskojęzyczne utwory takie jak: Felices Los 4 Malumy, Me Rehuso Danny’ego Oceana czy No Vacancy OneRepublic i Sebastiana Yatry.

Nad letnimi przebojami zastanawia się również magazyn „Billboard”. Oprócz wspomnianego już Despacito, dziennikarze wskazują również na najnowszą kompozycję Davida Guetty 2U (gościnny udział Justina Biebera), funkową kompozycję Bruna Marsa That’s What I Like oraz przebój DJ-a Khaleda I’m the One. Na letniej playliście nie powinno zabraknąć miejsca także dla Humble Kendrick’a Lamara, Something Just Like This autorstwa The Chainsmokers & Coldplay czy Stay Zedda i Alessi Cary. Co ciekawe, „Billboard” jednocześnie uważa, że letnim hitem nie stanie się już Shape of You Eda Sheerana oraz Redbone Childisha Gambina.

Rozważania nad letnim przebojem podjął także amerykański magazyn „Esquire”. Dziennikarze zwracają uwagę na nowozelandzką wokalistkę Lorde, która niedawno wydała swój drugi album – Melodrama. Artystka jest w ostatnim czasie chwalona przez krytyków za muzyczną dojrzałość oraz różnorodność, jaką słychać w nowych utworach. Jak twierdzi „Esquire”, promujący płytę singiel Green Light – to mocny kandydat do podbicia letnich playlist na całym świecie. Bardzo ciekawą pozycją wydaje się być nadchodząca płyta Calvina Harrisa. Popularny producent w ostatnim czasie nawiązał szereg kolaboracji z hip-hopowymi oraz soulowymi artystami, czego wynikiem jest singiel Slide nagrany w duecie z Frankiem Oceanem oraz Migosem. Utwór posiada nowy dla Harrisa soulowo-funkowy klimat, dzięki czemu piosenka może znaleźć się na szczytach letnich list przebojów.

„Esquire” przypomina również o Harrym Stylesie, który niedawno wydał swój debiutancki album. Promujący płytę singiel Sign of the Times stał się wielkim przebojem na całym świecie. Wśród kandydatów na letni przebój wymienia również: Carly Rae Jepsen – Cut to the Feeling, Drake’a – Passionfruit, Selenę Gomez – Bad Liar oraz Kygo i Lil Yachty – iSpy.

My nie zapominajmy także o polskich wykonawcach. Poszukując krajowych faworytów na letni przebój, warto zwrócić uwagę na takich artystów jak pochodzący ze Śląska DJ i producent – C-BooL. Jego utwór DJ is Your Second Name już zyskał sporą popularność. O miano przeboju tego lata może powalczyć także Gromee i jego utwór Runaway, gdzie gościnnie wystąpiła Mahan Moin. Spory rozgłos podczas najbliższych miesięcy może uzyskać także Margaret, która wydała niedawno swój kolejny album, zatytułowany Monkey Business. Promujący płytę singiel What You Do – to utwór utrzymany w stylistyce dancehallu oraz elektroniki, dzięki czemu również on ma szansę stać się polskim przebojem tegorocznego lata. Nowe single przed wakacjami wydali także m.in.: Monika Lewczuk z Antkiem Smykiewiczem – Biegnę, Natalia Nykiel – Spokój, Andrzej Piaseczny – My (o mnie, o tobie, o nas), Sarsa – Volta, Ewa Farna – Bumerang, czy Lanberry – Zagadka.

Jaki utwór wszyscy będziemy śpiewać tegorocznego lata? O tym z pewnością przekonamy się już wkrótce, kiedy to na światło dzienne zaczną wychodzić kolejne zestawienia przedstawiające listy najpopularniejszych piosenek oraz albumów danego tygodnia.

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022