Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

23 października 2017 r.

ZPAV po raz kolejny partnerem festiwalu Soundedit

Związek Producentów Audio Video został po raz kolejny oficjalnym partnerem Soundedit 2017 – Międzynarodowego Festiwalu Producentów Muzycznych. Jak co roku wydarzeniu towarzyszy konferencja, w ramach której ZPAV wspólnie z ZAiKS przygotował dwa panele: „Muzyka w sieci – jak na niej zarabiać?” oraz „Export polskiej muzyki – gdzie jesteśmy, a gdzie możemy być”.

ZPAV po raz kolejny partnerem festiwalu Soundedit

Festiwal odbędzie się w dniach 26–29 października bieżącego roku w Łodzi. Wystąpią m.in. Gary Numan, Skalpel, Daniel Miller, Marek Biliński oraz Michael Nyman Band. Swoją wystawę zaprezentuje Brian Griffin, wybitny fotograf muzyków. W ramach współpracy ze Związkiem Producentów Audio Video, który kolejny rok z rzędu został oficjalnym partnerem festiwalu, przygotowano wspólnie ze Stowarzyszeniem Autorów ZAiKS specjalne dyskusje, które odbędą się w sobotę 28 października w łódzkim klubie Wytwórnia przy ulicy Łąkowej 29.

Pierwszy z nich, zatytułowany „Export polskiej muzyki – gdzie jesteśmy, a gdzie możemy być” rozpocznie się o godz. 14.00. W jego trakcie zostaną przedstawione wyniki badań dotyczących stanu eksportu polskiej muzyki, przygotowanych na zlecenie ZAiKS oraz ZPAV w ramach grantu Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego. Poruszona zostanie także kwestia celowości powołania biura Music Export Poland oraz zakresu jego działalności.

Godzinę później, o 15.00 rozpocznie się panel „Muzyka w sieci – jak na niej zarabiać?”, na którym poruszona zostanie kwestia zmiany, jakie zaszły w ostatnim czasie w mechanizmach sprzedaży oraz konsumpcji muzyki w świecie cyfrowym. Rozmówcy będą dyskutować na temat sposobów zarabiania na własnej twórczości oraz odnalezienia się w świecie współczesnej muzyki. W panelu wezmą udział przedstawiciele Stowarzyszenia Autorów ZAiKS oraz Związku Producentów Audio Video (ZPAV), przy wsparciu eksperta z firmy Independent Digital – Marka Włodarczyka.

Serdecznie zapraszamy: klub Wytwórnia, ul. Łąkowa 29, Łódź, sala warsztatowa.

Wstęp na wszystkie panele jest bezpłatny.

Soundedit 2017 – to Międzynarodowy Festiwal Producentów Muzycznych, które od dziewięciu lat odbywa się w Łodzi. Od początku istnienia przedstawia i przybliża wszelkie aspekty związane z muzyką i jej produkcją.

Szczegółowy program festiwalu dostępny na stronie: http://2017.soundedit.pl.

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022