Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

30 listopada 2017 r.

Najczęściej odtwarzane świąteczne utwory

Do Świąt Bożego Narodzenia pozostał niecały miesiąc, więc nadchodzi czas gdy w przestrzeni publicznej zaczyna królować świąteczna muzyka, a stacje radiowe uzupełnią playlisty o nieśmiertelne przeboje z dzwoneczkami.

Najczęściej odtwarzane świąteczne utwory

Do Świąt Bożego Narodzenia pozostał niecały miesiąc, więc nadchodzi czas gdy w przestrzeni publicznej zaczyna królować świąteczna muzyka, a stacje radiowe uzupełnią playlisty o nieśmiertelne przeboje z dzwoneczkami.

Sprawdziliśmy, po jakie utwory świąteczne najchętniej sięgają radiowcy w grudniu i czego możemy spodziewać się w nadchodzącym miesiącu.

Najpopularniejszą piosenką świąteczną w grudniu 2016 roku był przebój Last Christmas zespołu Wham!. Piosenka w samym tylko grudniu została odtworzona przez polskie stacje radiowe 1 115 razy. Ten przebój od lat króluje w święta i również w 2015 roku był na pierwszy miejscu z 1 054 odtworzeniami w grudniu.

Na 2. pozycji przez ostatnie dwa lata pozostawał Chris Rea z piosenką Driving Home for Christmas, z liczbą 910 odtworzeń w 2016 roku i 930 w 2015. Na pozycji 3. w 2016 roku uplasowała się Mariah Carrey i All I Want for Christmas is You (866 razy), natomiast w 2015 wyprzedził ją polski przebój De Su – Kto wie?, który został odtworzony 856 razy.

W zestawieniu TOP 20 znalazła się jeszcze piątka polskich wykonawców: na miejscu 7. Skaldowie – Z kopyta kulig rwie, na 8. Kayah – Ding dong, na 9. Czerwone Gitary – Dzień jeden w roku, na 10. Varius Manx – Hej ludzie, idą święta oraz na 17. Roan – Ten zimowy czas.



Najczęściej odtwarzane utwory przez stacje radiowe w grudniu 2015 oraz 2016 roku

wykonawca – tytułodtworzenia grudzień 2016odtworzenia grudzień 2015
1 Wham! – Last Christmas 1 115 1 054
2 Chris Rea – Driving Home for Christmas 910 930
3 Mariah Carey – All I Want for Christmas Is You 866 812
4 De Su – Kto wie? 814 859
5 Band Aid – Do They Know It's Christmas? 745 794
6 Shakin' Stevens – Merry Christmas Everyone 738 795
7 Skaldowie – Z kopyta kulig rwie 721 572
8 Kayah – Ding Dong 558 603
9 Czerwone Gitary – Dzień jeden w roku 556 519
10 Varius Manx – Hej ludzie, idą święta 514 514
11 Cliff Richard – Mistletoe and Wine 489 514
12 Queen – Thank God It's Christmas 477 459
13 John Lennon – Happy Xmas (War is Over) 476 507
14 Paul McCartney – Wonderful Christmastime 454 512
15 Slade – Merry Xmas Everybody 392 376
16 Yello – Jingle Bells 377 421
17 Roan – Ten zimowy czas 365 376
18 Melanie Thornton – Wonderful Dream 316 341
19 Celine Dion – Happy Xmas (War is Over) 314 300
20 Sal Solo – San Damiano 309 242
21 Jose Feliciano – Feliz Navidad 240 245


Zastawienie zostało przygotowane na podstawie danych BMAT, obejmujących liczbę odtworzeń najpopularniejszych piosenek świątecznych granych w grudniu 2016 r. i 2015 r. w polskich stacjach radiowych.

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022