Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

3 kwietnia 2018 r.

Muzyka na sali operacyjnej – czego słuchają chirurdzy?

Naukowcy już dawno udowodnili, że muzyka pomaga przy pracy – dźwięk oddziałuje na nasz mózg i skutecznie wpływa na naszą produktywność. Muzyka skutecznie wspiera także pracujących w zawodach wysokiego ryzyka – badania przeprowadzone przez Spotify, we współpracy z aplikacją Figure1, pokazały, że aż 90% chirurgów słucha muzyki na sali operacyjnej.

Muzyka na sali operacyjnej – czego słuchają chirurdzy?

Czego słuchają chirurdzy, gdy w ich rękach spoczywa ludzkie życie? Spotify udowadnia, że najpopularniejszym gatunkiem muzycznym wśród chirurgów jest rock, który wybiera ponad połowa – 49% chirurgów. Do ulubionych zespołów tej grupy należą Metallica, Led Zeppelin, AC/DC i Scorpions. Niewiele mniej, bo 48% lekarzy słucha w czasie zabiegów popu, a na trzecim miejscu plasuje się muzyka klasyczna z odsetkiem 43%. Jak mówią chirurdzy – muzyka bardzo dobrze wpływa na lekarzy podczas ich odpowiedzialnej pracy – pozwala się odprężyć oraz zachować dobry nastrój i koncentrację na zadaniu.

Ze swojego zamiłowania do muzyki słuchanej w trakcie pracy znany jest dr Alan I. Benvenisty, transplantolog i chirurg naczyniowy w jednym z nowojorskich szpitali, którego słowa przytacza raport Spotify: Ludzkie życia są w moich rękach. Słuchanie rocka sprawia, że jestem odprężony i mogę się całkowicie skupić na pacjencie. Słucham głównie zespołów z mojej młodości, które przywodzą na myśl przyjemne wspomnienia i pozwalają całkowicie oddać się wykonywanemu zadaniu.

Lekarze zaznaczają przy tym, że podczas operacji są takie momenty, w których musi panować cisza – w kluczowych minutach operacji lub podczas ewentualnych komplikacji.


A oto lista utworów, których ankietowani chirurdzy słuchają najczęściej:


Break on Through – The Doors

Paint It, Black – The Rolling Stones

Whole Lotta Love – Led Zeppelin

We Will Rock You – Queen

Back in Black – AC/DC

Cocaine – Eric Clapton

The Wind Cries Mary – Jimi Hendrix

Should I Stay or Should I Go – The Clash

Like a Rolling Stone – Bob Dylan

Rebel Rebel – David Bowie

Beautiful Day – U2

Why Can’t This Be Love – Van Halen

Iron Man – Black Sabbath

Who Are You – The Who

Barracuda – Heart

Rock and Roll All Night – Kiss

Tom Sawyer – Rush

Edge of Seventeen – Stevie Nicks

All Right Now – Free

Sympathy for the Devil – The Rolling Stones

Stairway to Heaven – Led Zeppelin

Ace of Spades – Motörhead

Nothing Else Matters – Metallica

Piece of My Heart – Janis Joplin

Under the Bridge – Red Hot Chili Peppers

American Woman – Lenny Kravitz

Take it on the Run – REO Speedwagon

Animal – Def Leppard



Źródło: spotify.prowly.com

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022