Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

30 kwietnia 2018 r.

Chodzenie na koncerty wydłuża życie o 9 lat – twierdzą naukowcy

Brytyjski „Independent” podaje na swojej stronie internetowej krzepiącą informację dla fanów muzyki na żywo – chodzenie na koncerty przedłuża życie. I to nawet o blisko dekadę.

Chodzenie na koncerty wydłuża życie o 9 lat – twierdzą naukowcy

Z badań przeprowadzonych przez firmę 02 i specjalistę od behawioryzmu – Patricka Fagana z Goldsmith University, na które powołuje się „Independent”, ma wynikać wyraźne powiązanie pomiędzy uczestnictwem w imprezach muzycznych a zwiększeniem długości życia. To dobre wiadomości zwłaszcza przed wakacyjnym okresem, obfitującym w muzyczne festiwale.

W takcie badań przeprowadzono testy psychometryczne i kardiologiczne przed, po i w trakcie czynności poprawiających samopoczucie. Wyniki pokazały, że już 20 minut przebywania na koncercie polepsza nasz nastrój o 21 proc. O podobne wartości podczas koncertów zwiększało się także poczucie własnej wartości (25%) oraz poczucie bliskości z innymi (25%). Natomiast wzrost stymulacji umysłowej wynosił aż 75%. Dla porównania, joga dawała 10-procentowe polepszenie nastroju, a spacery z psem – tylko 7-procentowe.

Wyjątkowo dobrze swoje samopoczucie oceniły osoby, które chodziły na koncerty przynajmniej raz na dwa tygodnie – na 10 w dziesięciostopniowej skali, mierzącej poczucie szczęścia, zadowolenie, produktywność a także poczucie własnej wartości.

Zatem słuchanie muzyki na żywo, wśród innych fanów poprawia nasz dobrostan psychiczny, a to z kolei – jak wiadomo z innych badań – bezpośrednio wpływa na długość życia.


Informacja medialna na temat badania dostępna jest tu: https://news.o2.co.uk/press-release/science-says-gig-going-can-help-you-live-longer-and-increases-wellbeing/

Źródło: independent.pl

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022