Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

25 maja 2018 r.

Muzyka popowa stała się smutniejsza – twierdzą amerykańscy naukowcy

Muzyka pop w ciągu ostatnich 30 lat stała się smutniejsza – tak wynika z analizy 500 tys. piosenek, przeprowadzonej przez badaczy z University of California w Irvine. Pod lupę wzięto utwory wydane w Wielkiej Brytanii w latach 1985–2015.

Muzyka popowa stała się smutniejsza – twierdzą amerykańscy naukowcy

Według naukowców w ciągu ostatnich lat powstaje coraz mniej wesołych, lekkich i mówiących o szczęściu utworów, a coraz więcej smutnych, mówiących o niespełnionej miłości lub traumatycznych przeżyciach. W badaniu utwory skategoryzowano pod względem nastroju oraz słów, co pokazało, że takie określenia, jak „szczęście” czy „dobry humor” zostały zastąpione wyrazami takimi jak „smutek”, choć jednocześnie słowa związane z imprezą i tańcem pojawiają się coraz częściej.

Tym, co zauważono, jest także spadek popularności rocka na rzecz popu i muzyki tanecznej.

Jak podaje serwis antyradio.pl – w którym znajdziemy artykuł na temat tego badania – jedna z jego autorek, Natalia L. Komarova, tłumaczy to w ten sposób: Wygląda na to, że chociaż ogólnie atmosfera jest mniej wesoła, to ludzie chcą o wszystkim zapomnieć i tańczyć.

Do najbardziej wesołych utworów zaliczono Glory Days Bruce'a Springsteena, Freedom grupy Wham! i Would I Lie to You Eurythmics. Wśród najsmutniejszych piosenek znalazły się numery Stay with Me Sama Smitha, Unmissable Gorgon City oraz Whispers grupy Passenger.



Źródło: antyradio.pl, interia.pl

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
ZPAV Muzz-on - tylko legalna muzyka