Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

9 października 2018 r.

BBC uruchamia portal muzyczny dla osób z demencją – BBC Music Memories

Podczas BBC Music Day 2018 ogłoszono uruchomienie BBC Music Memories („Muzyczne Wspomnienia BBC”) - nowej strony z muzyką, która umożliwi przywołanie wspomnień u ludzi z demencją.

BBC uruchamia portal muzyczny dla osób z demencją – BBC Music Memories

Serwis BBC Music Memories powstał z inspiracji badaniami na temat korzystnego wpływu muzyki na osoby cierpiące na demencję. Naukowcy wykazali, że muzyka dociera do części uszkodzonego mózgu w sposób, w jaki nie potrafią tego zrobić żadne inne formy komunikacji, dzięki czemu może pomagać osobom na różnych etapach chorób związanych z zaburzeniami pamięci.

Serwis zawiera ponad 1 800 utworów muzycznych, łącznie z najpopularniejszymi piosenkami z ostatnich 100 lat, a także popularnymi motywami z radia i telewizji oraz najpopularniejszymi utworami dwudziestu kompozytorów muzyki klasycznej. Przyjazny interfejs, dający możliwość wyszukiwania według kategorii, gatunku czy czasu powstania umożliwia łatwe przeszukiwanie bazy i odnajdywanie utworów. Strona zachęca użytkowników także do tworzenia i udostępniania własnych spersonalizowanych list utworów, które mogą pomóc innym odnaleźć ich muzyczne wspomnienia.

Portal BBC Music Memories powstał we współpracy z organizacją charytatywną Playlist for Life, zajmującą się wspieraniem osób z demencją poprzez muzykę, a także uzyskał wsparcie największych zajmujących się demencją organizacji na Wyspach, takich jak: Alzheimer’s Society, Alzheimer Scotland, Dementia UK i Carers UK.

Dzięki temu, że BBC Music Memories zawiera utwory z lat od 1920 do 2017, każdy znajdzie coś dla siebie. Strona ma zachęcić wszystkie pokolenia do jej używania tak, by ludzie w różnym wieku mogli z niej razem korzystać – słuchać muzyki, która budzi w nich wspomnienia i rozmawiać o nich. A dzięki temu, że użytkownicy tworzą i udostępniają własne listy utworów, zamierzamy zbudować wspólną bazę danych, która umożliwi stworzenie wyjątkowego narzędzia pomagającego osobom z demencją – wyjaśnia Peter Rippon z BBC.

Ambasadorem serwisu BBC Music Memories został Gary Lightbody z zespołu Snow Patrol.

Muzyka zmieniła moje życie. Jest całym moim życiem. Założyłem zespół, gdy miałem 18 lat, więc przez całe moje dorosłe życie muzyka była zarówno moją pasją, jak i pracą. To najpotężniejszy międzynarodowy język. Może cię złamać i naprawić, a to wszystko czasem nawet w trakcie tylko jednej piosenki. Mój tata cierpi na demencję, więc wszystko, co daje nadzieję choremu lub pomaga w jakikolwiek sposób łączyć się z utraconymi wspomnieniami, jest czymś, w co chcę być zaangażowany – powiedział Gary Lightbody.

Najsilniejsze wspomnienia większość z nas dotyczą czasów młodości, dlatego twórcy strony zachęcają by użytkownicy rozpoczynali od wyszukania wspomnień ze swoich wczesnych lat. Listy utworów można wydrukować, a co więcej, udostępnić po wypełnieniu krótkiej ankiety, w której podaje się pewne podstawowe informacje o swoim roku urodzenia, płci i miejscu dorastania – informacje te mogą pomóc innym osobom z demencją. Udostępnienie swoich ulubionych utworów w ten sposób pomoże badaczom rekomendować utwory, które mogą przywrócić wspomnienia u innych ludzi o podobnym pochodzeniu, u których rozwinęła się demencja lub inne choroby mózgu.

Strona BBC Music Memories jest niezwykle prosta w obsłudze i dostępna na dowolnym urządzeniu cyfrowym (komputerze, tablecie lub smartfonie). Posiada jasną instrukcję użytkownika wraz z przydatnymi odnośnikami do innych zasobów wspomagających osoby chorujące na demencję.


BBC Music Memories dostępny jest pod adresem: https://musicmemories.bbcrewind.co.uk



Źródło: www.bbc.co.uk

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022