Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

26 listopada 2018 r.

Piosenki, które mogą uratować życie

Już dawno udowodniono, że muzyka ma pozytywny wpływ na nasze życie, są jednak piosenki, które dosłownie mogą uratować życie. Szpital Presbyterian Hospital w Nowym Jorku opublikował playlistę, która może pomóc podczas resuscytacji.

Piosenki, które mogą uratować życie

Zaproponowane utwory mają być wsparciem dla osób wykonujących masaż serca w sytuacji zatrzymania krążenia. Ich rytm pozwala wykonać odpowiednią liczbę ucisków klatki piersiowej na minutę.

Wszystkie te piosenki mają tempo 100 uderzeń na minutę, czyli tempo wymagane przy wykonywaniu CPR. Zapamiętaj jedną z nich na wypadek, gdybyś musiał uratować komuś życie — napisano w opisie playlisty.

W zestawieniu pojawiły się takie utwory jak: Stayin' Alive Bee Gees, Just Dance Lady Gagi, Sorry Justina Biebera, I will Survive Glori Gaynor, Hips don’t Lie Shakiry, Dancing Queen Abby czy Crazy in Love Beyoncé.

Stałe, powtarzalne tempo utworów pomaga w skutecznej resuscytacji, ale warto także podkreślić, że muzyka może także pomóc skupić się osobie wykonującej masaż i wyciszyć emocje.

Playlista dostępna jest m.in. w serwisie Spotify: open.spotify.com



Źródło: radiozet.pl, cgm.pl

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
ZPAV Muzz-on - tylko legalna muzyka