Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

20 grudnia 2018 r.

Najpopularniejsze utwory świąteczne w Polsce

Spotify przygotowało zestawienie najpopularniejszych utworów świątecznych w Polsce.

Najpopularniejsze utwory świąteczne w Polsce

Moment, w którym zaczynamy słuchać świątecznej muzyki, zależy od indywidualnych upodobań, ale także od miejsca zamieszkania. Jak podaje Spotify, na czele zestawienia krajów, gdzie świąteczne przeboje można usłyszeć najwcześniej, znajdują się Filipiny – takich hitów jak All I Want for Christmas is You Mariah Carey czy It's Beginning to Look a Lot Like Christmas Michaela Bublé Filipińczycy zaczynają słuchać już we wrześniu! Natomiast mieszkańcy Argentyny czy Urugwaju czekają ze świąteczną muzyką do ostatniej chwili.

Jak na tym tle wypadają Polacy? Według danych serwisu Spotify, zaczynamy słuchać muzyki świątecznej w okolicach 20 listopada, a w naszych słuchawkach niezmiennie królują: Mariah Carey, Shakin’ Stevens oraz Wham!



Oto najpopularniejsze świąteczne utwory w Polsce według Spotify:

1. Mariah Carey – All I Want for Christmas is You

2. Wham! – Last Christmas

3. Shakin' Stevens – Merry Christmas Everyone

4. Andy Williams – It's the Most Wonderful Time of the Year

5. Ariana Grande – Santa Tell Me

6. Frank Sinatra – Let It Snow! Let It Snow! Let It Snow!

7. Michael Bublé – It's Beginning to Look a Lot Like Christmas

8. Daryl Hall & John Oates – Jingle Bell Rock

9. José Feliciano – Feliz Navidad

10. Chris Rea – Driving Home for Christmas


Jeśli chodzi o najpopularniejsze polskie utwory świąteczne, to na pewno warto wspomnieć o takich przebojach jak: Jest taki dzień Czerwonych Gitar, Kto wie czy za rogiem grupy De Su czy Z kopyta kulig rwie zespołu Skaldowie. Na świątecznych playlistach w polskich stacjach radiowych pojawiają się też takie polskie przeboje jak: Kayah – Ding Dong, Varius Manx – Hej ludzie, idą święta, Roan – Ten zimowy czas czy Edyta Górniak i Krzysztof Antkowiak – Pada śnieg.

Te i wiele innych przebojów świątecznych można znaleźć m.in. w serwisie Spotify na specjalnie przygotowanych playlistach, takich jak: „Idą Święta”, „Świąteczne przeboje” czy „Świąteczny chill”, na których znalazły się również polskie utwory.



Źródło: materiały prasowe Spotify, onet.pl

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022