Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

7 maja 2019 r.

ZPAV patronem nagród Popkillery 2019

Związek Producentów Audio Video został oficjalnym patronem uroczystej gali rozdania nagród branży hip-hopowej Popkillery 2019.

ZPAV patronem nagród Popkillery 2019

Związek Producentów Audio Video został oficjalnym patronem uroczystej gali rozdania nagród branży hip-hopowej Popkillery 2019.

Z wielką przyjemnością zaangażowaliśmy się w tę inicjatywę. Hip-hop, choć jest gatunkiem unikającym głównych nurtów, stanowi bardzo ważną cześć rynku muzycznego, z sukcesem podbijając zarówno fizyczne, jak i cyfrowe listy sprzedaży. Gala Popkillery 2019 będzie na pewno świetną okazją do podsumowania roku, ale mam nadzieję, że stworzy także szanse na wzajemne otwarcie się na siebie całej branży muzycznej. Bardzo się cieszymy, że możemy patronować temu wydarzeniu – powiedział Andrzej Puczyński, przewodniczący Związku Producentów Audio Video.

Polski hip-hop przeszedł długą drogę od momentu, gdy blisko już 30 lat temu zaczął przebijać się do świadomości słuchacza. Dziś jest prężną gałęzią fonografii, ogromnym gatunkiem działającym na własnych zasadach i często we własnym obiegu, wciąż śrubując wyniki sprzedaży i zainteresowania. W roku 2018 na liście OLiS znalazło się ponad 90 hip-hopowych albumów, 18 z nich dotarło na sam szczyt notowania, ponad 10 pokryło się Platyną a ponad 20 Złotem. Bardzo miło będzie nam gościć na gali przewodniczącego Związku Producentów Audio Video – powiedział Mateusz Natali, redaktor naczelny serwisu Popkiller.pl i dodał – Pomysł wypłynął w rozmowie zaprzyjaźnioną z nami managerką Joanną Hoderą i cieszymy się, że spotkał się z entuzjastyczną reakcją.

Związek Producentów Audio Video (ZPAV) jest stowarzyszeniem zrzeszającym wydawców muzyki, producentów indywidualnych i wytwórnie fonograficzne, którzy łącznie stanowią ok. 90% rynku muzycznego w Polsce. Od momentu powstania w 1991 roku ZPAV prowadzi działania na rzecz dynamicznego rozwoju rynku muzycznego w Polsce. Jest grupą krajową Międzynarodowej Federacji Przemysłu Fonograficznego (IFPI), która zrzesza i reprezentuje światowy przemysł muzyczny. Działa na forum legislacyjnym, prowadzi szerokie działania edukacyjne oraz promocyjne, wspierające rozwój rynku muzycznego, m.in. opracowuje Oficjalną Listę Sprzedaży (OLiS), listę najczęściej odtwarzanych utworów w stacjach radiowych (AirPlay) oraz przyznaje wyróżnienia Złotych, Platynowych i Diamentowych Płyt. Od 1995 r. ZPAV jest organizatorem Fryderyków – nagród muzycznych, przyznawanych przez środowisko muzyczne: muzyków, autorów, kompozytorów, producentów muzycznych, dziennikarzy i branżę fonograficzną, zrzeszonych w Akademii Fonograficznej.

Popkillery 2019 to inicjatywa serwisu muzycznego Popkiller.pl, który zaprosił do współpracy liczne media o zasięgu ogólnopolskim oraz lokalnym, tak by efektem była nagroda ze strony całego środowiska hip-hopowego. Dodatkowo możliwość wskazania swoich faworytów mieli fani, którzy oddali ponad 100 000 głosów.

Gala wręczenia statuetek organizowana przez Popkiller.pl wspólnie z marką Bacardi odbędzie się w formule zamkniętej ceremonii 8 maja 2019 w warszawskim Teatrze Capitol - obejrzeć będzie można ją podczas transmisji na żywo na kanale YouTube PopkillerTV od godziny 18:00.

Prowadzeniem zajmie się wyjątkowy duet - legenda hip-hopu a obecnie ring announcer Federacji KSW Waldemar Kasta oraz popularna raperka AdMa. Na gali wystąpią pionierzy warszawskiej sceny rapowej Eldo/Jotuze i Pono/Koras, jedna z czołowych dziś formacji Polska Wersja a także gość specjalny, kultowy raper z Nowego Jorku Jeru The Damaja, który wraz z Liroyem, Hirkiem Wroną, Waco czy zespołem Mor W.A. wręczy nagrody zwycięzcom. Bezpośrednio po gali w połączonym z Teatrem Clubie Capitol będzie miało miejsce oficjalne afterparty, w trakcie którego wystąpią Borixon/ZetHa/Qry, Smolasty i Tymek oraz DJ-e Falcon1 i DJ Kebs – wstęp na afterparty jest otwarty i biletowany.

Więcej o nagrodach Popkiller 2019

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022