Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

18 czerwca 2019 r.

Rusza kolejna edycja festiwalu Wschód Kultury – Inne Brzmienia

W dniach 27-30 czerwca w Lublinie po raz kolejny odbędzie się festiwal Wschód Kultury – Inne Brzmienia.
Rusza kolejna edycja festiwalu Wschód Kultury – Inne Brzmienia

Wschód Kultury – Inne Brzmienia to wydarzenie w którym organizatorzy zadbali nie tyko o wyjątkowe wrażenia muzyczne – uczestnicy festiwalu będą mogli wziąć udział w bogatym programie imprez towarzyszących. Już po raz trzeci odbędzie się dedykowany branży muzycznej specjalny cykl szkoleniowy pt. „Music IN”.

W tym roku przybierze on formę indywidualnych konsultacji z ekspertami z różnych segmentów rynku muzycznego. Będzie można uzyskać porady w takich tematach jak m.in.: zasady funkcjonowania Organizacji Zbiorowego Zarządzania, czytanie umów, prawa producentów piosenek i teledysków, mechanizmy działania targów branży muzycznej, przygotowanie się do festiwalu typu showcase, organizacja tras koncertowych, mechanizmy wsparcia dla branży muzycznej, specyfika songwriting campów, networking czy gotowość zespołu do wejścia na rynek zagraniczny.


Zapraszamy szczególnie serdecznie na spotkania z ekspertami ze Związku Producentów Audio Video.


Organizacje Zbiorowego Zarządzania na polskim rynku muzycznym | Bogusław Pluta – dyrektor OZZ ZPAV

Jeśli chcesz się dowiedzieć, w jaki sposób zarabiać na swojej twórczości, dlaczego warto powierzyć swój repertuar ochronie Organizacji Zbiorowego Zarządzania oraz jak stawiać pierwsze kroki w przemyśle muzycznym – tutaj możesz zadać nurtujące Cię pytania.

„Jestem tu nowy” – porady dla producentów | Monika Jadczuk – kierownik działu repartycji ZPAV

Jeśli nagrałeś piosenkę, zapłaciłeś za jej produkcję i masz do niej prawa – to spotkanie jest dla Ciebie! Omówimy najważniejsze kwestie związane z prawami pokrewnymi producenta fonogramów i wideogramów muzycznych, mówiąc wprost: piosenek i teledysków. Wytłumaczymy, na czym polega proces rejestracji w ZPAV oraz jakie płyną z tego korzyści.

Czy artyście potrzebny jest prawnik? | Emilia Chojnowska – prawnik ZPAV

Opowiemy, jak czytać zapisy umów na rynku muzycznym i na co zwracać uwagę, jakie są konsekwencje poszczególnych zapisów i czego bronić w negocjacjach, a także kiedy szukać pomocy u prawnika.


Chętni mogą skorzystać z półgodzinnych konsultacji z wybranymi ekspertami, uprzednio zapisując się na spotkanie za pomocą formularza zgłoszeniowego dostępnego tutaj.

Liczba miejsc ograniczona. Decyduje kolejność zgłoszeń.

Źródło: materiały organizatora

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022