Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

11 października 2010 r.

Wartość muzyki w salonach urody

Wyniki badania opinii publicznej zlecone przez ZPAV spotkały się z dużym zainteresowaniem pism z branży usługowej. Badanie, przeprowadzone w kwietniu bieżącego roku przez OBOP, dotyczyło wpływu muzyki na klientów sklepów, lokali gastronomicznych i salonów urody.

Wyniki badania opinii publicznej zlecone przez ZPAV spotkały się z dużym zainteresowaniem pism z branży usługowej. Badanie, przeprowadzone w kwietniu bieżącego roku przez OBOP, dotyczyło wpływu muzyki na klientów sklepów, lokali gastronomicznych i salonów urody.

O korzyściach płynących z grania muzyki w salonach urody pisze Anna Krężlewicz w Wiadomościach Kosmetycznych - art. „Manicure przy muzyce”. Skrupulatnie wylicza, o ile wzrośnie zysk lokalu, w którym klientom towarzyszy muzyka. W artykule „Nie wyłączaj radia, to się nie opłaca”, opublikowanym w Wiadomościach Handlowych, ta sama autorka wskazuje, że muzyka jest jednym z narzędzi marketingowych pomagającym zwielokrotnić zyski, a wyłączając radio, żeby zaoszczędzić, tak naprawdę się traci.

Manicure tylko przy muzyce.

Nie wyłączaj radia, to się nie opłaca.

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022