Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

15 listopada 2010 r.

Kontrole w klubach muzycznych w Warszawie

Kolejne kontrole w klubach muzycznych. Ponad 100 nielegalnych nośników zatrzymanych w jednym z warszawskich klubów. Kolejnym DJ-om grozi kara pozbawienia wolności nawet do 3 lat.

10 listopada br. Wydział do Walki z Przestępczością Gospodarczą Komendy Stołecznej Policji w Warszawie przeprowadził kontrolę w jednym z warszawskich klubów muzycznych. W wyniku przeprowadzonej kontroli ustalono, że klub nie posiada wymaganych umów z organizacjami zbiorowego zarządzania, natomiast pracujący w klubie DJ korzystał z nielegalnych nośników, nie posiadając licencji DJ-skiej.

Kolejne kontrole w klubach muzycznych. Ponad 100 nielegalnych nośników zatrzymanych w jednym z warszawskich klubów. Kolejnym DJ-om grozi kara pozbawienia wolności nawet do 3 lat.

10 listopada br. Wydział do Walki z Przestępczością Gospodarczą Komendy Stołecznej Policji w Warszawie przeprowadził kontrolę w jednym z warszawskich klubów muzycznych. W wyniku przeprowadzonej kontroli ustalono, że klub nie posiada wymaganych umów z organizacjami zbiorowego zarządzania, natomiast pracujący w klubie DJ korzystał z nielegalnych nośników, nie posiadając licencji DJ-skiej.

To kolejny tego typu incydent, miesiąc wcześniej policja zatrzymała nielegalne nośniki w klubie w Poznaniu. Planowane są dalsze kontrole.

Związek Producentów Audio Video w imieniu właścicieli praw producenckich skieruje wnioski do prokuratury.

Jednocześnie, w trosce o dobro osób bawiących się w klubach, ZPAV chciałby przypomnieć wszystkim DJ-om oraz organizatorom imprez, że:

Na stronie http://dj.zpav.pl/ DJ-e mają możliwość zawarcia stosownej umowy jednocześnie ze wszystkimi uprawnionymi organizacjami, zawarte są tam również wszelkie niezbędne informacje umożliwiające legalne działanie DJ-om.

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022