Karnawał to czas, kiedy króluje muzyka. Czy wszyscy właściciele lokali rozrywkowych płacą za publiczne odtwarzanie utworów muzycznych? Kontrole trwają.
Karnawał mamy w tym roku wyjątkowo długi, więc chyba każdy zdąży choć raz zaszaleć na balu, dyskotece czy w klubie. Amatorzy zabawy przy muzyce częściej, niż zwykle odwiedzają miejsca, gdzie mogą potańczyć i posłuchać muzyki. Dyskoteki i kluby cieszą się teraz wielką popularnością, a zorganizowanie balu karnawałowego na stałe wpisało się już w plany wielu firm czy organizacji. Cieszy to z pewnością właścicieli dyskotek, klubów i innych lokali rozrywkowych, bo imprezy organizowane o tej porze roku przynoszą chyba największe profity.
Karnawał mamy w tym roku wyjątkowo długi, więc chyba każdy zdąży choć raz zaszaleć na balu, dyskotece czy w klubie. Amatorzy zabawy przy muzyce częściej, niż zwykle odwiedzają miejsca, gdzie mogą potańczyć i posłuchać muzyki. Dyskoteki i kluby cieszą się teraz wielką popularnością, a zorganizowanie balu karnawałowego na stałe wpisało się już w plany wielu firm czy organizacji. Cieszy to z pewnością właścicieli dyskotek, klubów i innych lokali rozrywkowych, bo imprezy organizowane o tej porze roku przynoszą chyba największe profity.
Muzyka jest jednym z podstawowych wyznaczników dobrej zabawy, to głównie pod jej kątem wybieramy lokale i miejsca, w których będziemy bawili się w czasie karnawału. Będąc właścicielem lokalu czy organizatorem imprezy warto więc zadbać o dobrą muzykę, pamiętając jednocześnie, że wykorzystanie muzyki w biznesie skutkuje koniecznością uiszczania opłat.
Związek Producentów Audio Video przypomina, że zgodnie z ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 4 lutego 1994 r., podmioty gospodarcze mają obowiązek odprowadzania opłat za publiczne odtwarzanie nagrań audio i wideo do wskazanych Organizacji Zbiorowego Zarządzania (ZPAV, ZAIKS, STOART, SAWP).
Za granie muzyki bez posiadania umowy z odpowiednimi Organizacjami Zbiorowego Zarządzania przedsiębiorcy narażają się na wysokie kary pieniężne. Ostatnio nasiliły się kontrole przeprowadzane przez funkcjonariuszy wydziałów do walki z przestępczością gospodarczą. W przypadku braku wymaganej umowy, Związek Producentów Audio Video kieruje wnioski do prokuratury.
Przedsiębiorcy, chcąc zapewnić udany wieczór swoim klientom, powinni sobie zdać sprawę, że muzyka jest tak samo ważnym elementem biznesu jak napoje czy potrawy serwowane w ich lokalach. Badania pokazują, że muzyka ma ogromny wpływ na klientów lokali gastronomicznych i usługowych. Przyciąga ich do restauracji, barów, dyskotek. Powoduje, że dłużej tam zostają, wracają do nich i ostatecznie wydają w tych lokalach więcej pieniędzy.
Pamiętajmy jednak, że korzystając z muzyki, korzystamy z efektu pracy całego sztabu ludzi od kompozytora, autora tekstu, po producenta i wydawcę. Tym osobom należy się zapłata za ich pracę.
Bogusław Pluta | Katarzyna Kowalewska |
Dyrektor OZZ ZPAV | QL CITY Agencja Komunikacji Marketingowej |
Związek Producentów Audio Video | tel.: +48 781 268 180 |
tel. 22 622 92 19 | k.kowalewska@qlcity.pl |
b.pluta@zpav.pl |