Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

22 lutego 2011 r.

DJ bez licencji na kopiowanie złapany w Łomży!

Karnawał w pełni, kluby muzyczne pracują pełną parą a standardowe kontrole w klubach muzycznych wykrywają kolejne przypadki nielegalnego wykorzystania muzyki.

Trwają, zapowiadane przez Związek Producentów Audio Video, kontrole klubów muzycznych. W ostatni piątek Wydział do Walki z Przestępczością Gospodarczą Komendy Wojewódzkiej Policji w Białymstoku przeprowadził kontrolę w jednym z muzycznych klubów w Łomży. W wyniku przeprowadzonej kontroli u Dj-a zostało zabezpieczone 140 pirackich płyt CD oraz laptop z nielegalnymi MP3. DJ nie posiadał umowy z reprezentującymi posiadaczy praw autorskich i pokrewnych Organizacjami Zbiorowego Zarządzania, zezwalającej na kopiowanie z oryginalnych płyt CD na nośnik cyfrowy i publiczne ich odtwarzanie – czyli tzw. Licencji DJ. DJ-owi grozi kara pozbawienia wolności do lat 3. Policja zapowiada kolejne kontrole.

Karnawał w pełni, kluby muzyczne pracują pełną parą a standardowe kontrole w klubach muzycznych wykrywają kolejne przypadki nielegalnego wykorzystania muzyki.

Trwają, zapowiadane przez Związek Producentów Audio Video, kontrole klubów muzycznych. W ostatni piątek Wydział do Walki z Przestępczością Gospodarczą Komendy Wojewódzkiej Policji w Białymstoku przeprowadził kontrolę w jednym z muzycznych klubów w Łomży. W wyniku przeprowadzonej kontroli u Dj-a zostało zabezpieczone 140 pirackich płyt CD oraz laptop z nielegalnymi MP3. DJ nie posiadał umowy z reprezentującymi posiadaczy praw autorskich i pokrewnych Organizacjami Zbiorowego Zarządzania, zezwalającej na kopiowanie z oryginalnych płyt CD na nośnik cyfrowy i publiczne ich odtwarzanie – czyli tzw. Licencji DJ. DJ-owi grozi kara pozbawienia wolności do lat 3. Policja zapowiada kolejne kontrole.

Karnawał to tradycyjnie czas zabaw w klubach, dyskotekach i pubach. Organizatorzy balów i właściciele klubów mnożą swoje oferty, by przyciągnąć klientów do lokali. W trosce o dobrą zabawę gości powinni jednak pamiętać o obowiązkach związanych z odtwarzaniem muzyki w klubie, zarówno tych dotyczących samego klubu, jak również DJ-a zatrudnionego przez klub. Muzyka jest jednym z podstawowych wyznaczników dobrej zabawy, warto więc pamiętać, by korzystanie z niej odbywało się zgodnie z prawem, a co za tym idzie - poszanowaniem jej twórców.

Informacje, jak zdobyć Licencję DJ można znaleźć na stronie http://dj.zpav.pl/

Więcej informacji:
Bogusław PlutaKatarzyna Kowalewska
Dyrektor OZZ ZPAVQL CITY Agencja Komunikacji Marketingowej
Związek Producentów Audio Videotel.: +48 781 268 180
tel. 22 622 92 19k.kowalewska@qlcity.pl
b.pluta@zpav.pl
Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022