Biuletyn ZPAV - Wiosna 2011
Wiosna!... Cieplejszy wieje wiatr...Wiosna! Ach, to Ty!...
Szanowni Państwo,
Niemal każdy z nas będzie miał podobne muzyczne skojarzenia ze słowem wiosna, tym silniejsze, im bardziej otaczająca aura przypomina o nadejściu najbardziej optymistycznej pory roku.
Okazuje się jednak, że nie tylko otoczenie może wpłynąć na nasze muzyczne skojarzenia. Tak samo, a może nawet silniej, działa to w drugą stronę: to muzyka potrafi wywołać skojarzenia i wpływać na nasze postrzeganie świata dookoła nas, a także na podejmowane przez nas decyzje.
Wiosna!... Cieplejszy wieje wiatr...Wiosna! Ach, to Ty!...
Szanowni Państwo,
Niemal każdy z nas będzie miał podobne muzyczne skojarzenia ze słowem wiosna, tym silniejsze, im bardziej otaczająca aura przypomina o nadejściu najbardziej optymistycznej pory roku.
Okazuje się jednak, że nie tylko otoczenie może wpłynąć na nasze muzyczne skojarzenia. Tak samo, a może nawet silniej, działa to w drugą stronę: to muzyka potrafi wywołać skojarzenia i wpływać na nasze postrzeganie świata dookoła nas, a także na podejmowane przez nas decyzje.
Wykorzystanie muzyki jako elementu świadomej strategii marketingowej i promocyjnej jest głównym motywem wiosennego wydania Biuletynu, który mamy przyjemność przekazać w Państwa ręce. Chcąc przybliżyć proces powstawania muzycznych hitów porozmawialiśmy z Piotrem Siejką, twórcą przebojów największych gwiazd polskiej muzyki, który opowiedział o praktycznej stronie procesu tworzenia nagrania muzycznego, od kompozycji po finalny produkt. Tradycyjnie już przekazujemy również aktualności związane ze zmianami w ustawodastwie w zakresie prawa autorskiego i praw pokrewnych, jakie miały miejsce w ostatnim czasie.
Ufając, że połączone siły słońca, rozkwitającej przyrody i dobrej muzyki wprawią Państwa w pogodny nastrój, życzę miłej lektury.
Bogusław Pluta
Dyrektor OZZ ZPAV
Biuletyn ZPAV - wiosna 2011