Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

18 sierpnia 2011 r.

Biuletyn ZPAV – Lato 2011

Szanowni Państwo,

Zbliżająca się kampania wyborcza przyniesie nam zapewne zalew haseł, które będą wprawdzie piękne i dające się streścić w zdaniu „Jest źle, ale my zrobimy lepiej”, ale jednocześnie nie będzie można tak realnie rozliczyć z nich zwycięzców w przyszłości, bo owo „lepiej” jest szalenie trudne do zmierzenia.

Biuletyn ZPAV – Lato 2011

Szanowni Państwo,

Zbliżająca się kampania wyborcza przyniesie nam zapewne zalew haseł, które będą wprawdzie piękne i dające się streścić w zdaniu „Jest źle, ale my zrobimy lepiej”, ale jednocześnie nie będzie można tak realnie rozliczyć z nich zwycięzców w przyszłości, bo owo „lepiej” jest szalenie trudne do zmierzenia.

By nasze naczelne hasło – „Muzyka, to się opłaca” - nie budziło takich podejrzeń wraz z innymi organizacjami chroniącymi współtwórców odtwarzanej muzyki , postanowiliśmy przeprowadzić, za pośrednictwem TNS OBOP, badania, mające dać odpowiedź na pytanie: ile warta jest muzyka? W niniejszym biuletynie publikujemy pierwsze ich wyniki, pokazujące nie tylko ile na muzyce można zarobić, ale – ile na jej braku można stracić.

Tradycyjnie opowiemy też o postępach związanych z realizacją dyspozycji, jakie zawarte zostały w nowelizacji ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, a także o tym, jak wygląda rynek tych praw, chronionych przez organizacje zbiorowego zarządzania na świecie. Dwudziestolecie istnienia ZPAV jest okazją do krótkiej refleksji nad zmianami, jakie zaszły na polskim rynku muzycznym w tym okresie, który zbiegł się z okresem zmian ustrojowych w Polsce i rewolucji technologicznej na świecie – wszak rok 1991, rok urodzin ZPAV to także rok, w którym pojawiły się w Polsce pierwsze konta e-mailowe...

Mając nadzieję, że dobra muzyka umili Państwu zmienną w tym roku letnią aurę - życzę miłej lektury.

Bogusław Pluta
Dyrektor OZZ ZPAV

Biuletyn ZPAV - lato 2011
Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022