Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

12 kwietnia 2013 r.

Muzyka na boisku. Futbolowa rewolucja?

Przeprowadzone ostatnio w Niemczech badania piłkarskiej drużyny wskazują, iż odpowiednio dobrany utwór, którego zawodnicy słuchają w czasie meczu ma przełożenie na jakość gry.

Muzyka na boisku. Futbolowa rewolucja?

Przeprowadzone ostatnio w Niemczech badania piłkarskiej drużyny wskazują, iż odpowiednio dobrany utwór, którego zawodnicy słuchają w czasie meczu ma przełożenie na jakość gry.

To, że muzyka ma wpływ na nasze zachowania motoryczne wiadomo nie od dziś. Podobne właściwości muzyki były wykorzystywane w armii w celu szybszego marszu, bądź już znacznie mniej chwalebnie, aby przyśpieszyć pracę niewolników.

Teraz jednak naukowcy sugerują, że muzyka może pomóc piłkarzom na boisku. Stało się tak po odkryciu faktu, iż muzyka grana w określonym rytmie, synchronicznie dla całej drużyny może przełożyć się na lepsze wyniki. Odkrycia dokonali naukowcy z Instytutu Nauk Sportowych na Uniwersytecie w Hanowerze w północnych Niemczech, którzy niedawno przedstawili wyniki swoich badań.

Przeprowadzono eksperyment, w którym dwie pięcioosobowe drużyny odegrały ze sobą trzy dziesięciominutowe mecze. Pierwszy mecz odbył się bez udziału muzyki. W drugim spotkaniu gracze obu drużyn otrzymali bezprzewodowe słuchawki, z których dobiegała muzyka. Gracze pierwszej drużyny słuchali dokładnie zsynchronizowanej muzyki elektronicznej, charakteryzującej się szybkim tempem - 140 uderzeń na minutę, natomiast gracze drużyny przeciwnej słuchali różnych utworów, utrzymanych w różnych rytmach. Podczas ostatniego meczu odegrano ten sam scenariusz, lecz zamieniono drużynom odtwarzaną muzykę.

Następnie naukowcy wraz z profesjonalnymi trenerami piłkarskimi dokonali analizy występów danych zespołów według określonych kryteriów: częstotliwości i dokładności podań oraz ostatecznego rezultatu gry.

Dokonana analiza doprowadziła naukowców do następującego wniosku - zespół, który w trakcie gry słuchał tej samej, energetycznej muzyki, statystycznie grał zacznie lepiej. Wyniki badań zostały przedstawione Niemieckiej Federacji Piłkarskiej (DFB) i spotkały się z żywym zainteresowaniem wśród niemieckich trenerów.

Czy można mówić o rewolucji w futbolu? Rewolucja to zdecydowanie zbyt duże słowo, jednakże z pewnością wielu trenerów będzie zainteresowanych wprowadzeniem muzycznego eksperymentu na swoje treningi. Być może to także ostatnia szansa na poprawienie gry polskiej reprezentacji…

Źródło: www.guardian.co.uk

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022