Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

7 czerwca 2013 r.

7 cech młodego fana muzyki.

Może nigdy nie kupić albumu ulubionego artysty, ale chętnie podejrzy go przy śniadaniu, w streamingu na żywo. W centrum zainteresowania, opublikowanego właśnie raportu MTV Research, znalazł się młody i nieustannie zmieniający się fan muzyki roku 2013.

Badanie MTV wskazuje 7 cech młodej grupy odbiorców muzyki, wciąż kształtującej się i radykalnie innej, często nazywanej generacją Millenium.

Może nigdy nie kupić albumu ulubionego artysty, ale chętnie podejrzy go przy śniadaniu, w streamingu na żywo. W centrum zainteresowania, opublikowanego właśnie raportu MTV Research, znalazł się młody i nieustannie zmieniający się fan muzyki roku 2013.

Badanie MTV wskazuje 7 cech młodej grupy odbiorców muzyki, wciąż kształtującej się i radykalnie innej, często nazywanej generacją Millenium.


1) Chcą dostępu do prywatności

Generacja Millenium pragnie wglądu w prywatność i zwykłe, codzienne życie swoich ulubionych gwiazd - twierdzi Allison Hillhouse z MTV Research.

53% generacji Millenium uważa, że im więcej informacji na temat swojego życia ujawni artysta w sieci, tym bardziej czują się z nim związani.

91% twierdzi, że nie przeszkadza im, jeżeli artysta ma jakieś wady – to sprawia, że widzą w nim element ludzki i, co za tym idzie, staje się on dla nich bardziej przystępny i sympatyczny.


2) Pragną współtworzenia

Fan i artysta żyją w symbiozie, wzajemnie wspierając swoją markę w mediach społecznościowych.

1 na 4 przedstawicieli generacji Millenium sparodiował artystę.

64% uwielbia wyznaczać trendy i być wzorem do naśladowania dla swoich przyjaciół.

58% twierdzi, że informacja zwrotna i komunikacja z artystą stanowią ogromną motywację do publikowania wpisów i udostępniania jego muzyki.


3) Muszą mieć codzienną pożywkę; koniecznie różnorodną

Zapamiętaj zasady obowiązujące w obecnie istniejących platformach społecznościowych.

Facebook jest najbardziej formalnym i oficjalnym miejscem do przekazywania informacji o trasach koncertowych i bieżących wydarzeniach.

Twitter oferuje szczegółową relację w czasie rzeczywistym, oraz umożliwia interakcję z innymi gwiazdami.

Instagram zapewnia bezpośredni dostęp do świata artysty. Fan ma możliwość oglądać świat jego oczami.

Tumblr umożliwia z kolei, bardziej intymny wgląd w psychikę/duszę artysty.


4) Nie bierz tego do siebie, jeśli nie kupują twojej muzyki

Fani, zwłaszcza młodsi, oczekują, że nie będą musieli płacić za utwory. W rzeczywistości, wielu młodych słuchaczy nigdy nie musiało płacić za muzykę. Co więcej, wielu z nich wierzy, że z zasady powinna być darmowa.

Dlatego też, jeśli kupują twoją twórczość, uważają to za ważny gest. 68 procent ankietowanych przez MTV uważa, że kupują muzykę jedynie z szacunku dla artysty, ale są zdania, że powinna być bezpłatna.

Tylko jedna osoba na cztery, kupiła muzykę w ostatnim tygodniu; 30 procent w ciągu ostatniego miesiąca (co i tak wydaje się być znaczącą liczbą).


5) Chcą być blisko artysty

To już wiemy: oczekują, że artysta będzie stale dostępny, szczególnie na portalach społecznościowych. Powinien także dzielić się intymnymi informacjami.


6) Odtwarzają w losowej kolejności

Lista ulubionych artystów przedstawicieli generacji Millenium może być zróżnicowana i zawierać jednocześnie utwory takich artystów jak One Direction, Etta James, Lil Wayne i The Supremes.


7) Nie istnieje już pojęcie sprzedawania się

Generacja Millenium wie, że otrzymywanie darmowej muzyki/streamingu oznacza, że artyści muszą zarobić pieniądze gdzieś indziej.

68% ankietowanych twierdzi, że nie ma czegoś takiego, jak sprzedawanie się, o ile artysta nie jest fałszywy.

Są jednak granice: 61% jest zdania, że mają gorszą opinię o artyście, który wydaje utwory niespójne z jego wizerunkiem lub reputacją.

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022