Ogromny wzrost Radia Plus po zmianie formatu na disco
Jak pokazują dane, przygotowane dla Wirtualnych Mediów, Radio Plus od czasu zmiany swojego formatu muzycznego, odnotowało 250 procentowy wzrost słuchalności. Mimo tego w II kwartale 2013 r. na pozycji lidera wśród rozgłośni radiowych w Polsce, uplasowała się Eska.
Jak pokazują dane, przygotowane dla Wirtualnych Mediów, Radio Plus od czasu zmiany swojego formatu muzycznego, odnotowało 250 procentowy wzrost słuchalności. Mimo tego w II kwartale 2013 r. na pozycji lidera wśród rozgłośni radiowych w Polsce, uplasowała się Eska.
Najnowsze dane sporządzone przez Radio Track Millward Brown, dla portalu Wirtualne Media, plasują Radio Eska na pierwszym miejscu listy najchętniej słuchanych rozgłośni radiowych w Polsce. Ich udział wynosi 8 proc., czyli o 0,03 pkt. proc. więcej, niż w zeszłym roku.
Na drugim miejscu pojawiło się Audytorium 17, czyli 17 rozgłośni radia publicznego, z 5 proc. udziałem (wzrost o 0,1 pkt. proc.). Lokatę trzecią zajmuje Radio Złote Przeboje, notując udział identyczny jak rok wcześniej, czyli 3,4 proc.
Zmiana formatu muzycznego Radia Plus z soft AC na disco, spowodowała podwyższenie poziomu jego słuchalności i zajęcie piątego miejsca w tym rankingu. Zmianie uległ również program radia. Pojawiły się nowe audycje, nowi prowadzący, a stare formuły dotychczasowych pasm, zostały odświeżone. w II kwartale 2013 udział procentowy słuchalności Radia Plus wyniósł 2,4 proc., czyli aż o 1,7 pkt. proc. (248 proc.) więcej niż rok wcześniej, mimo że na początku wielu słuchaczy nie było zadowolonych ze zmian wprowadzonych w rozgłośni. Prezes Porozumienia Radiowego Plus i wiceprezes Grupy Radiowej Time Leszek Kozioł zapowiada, że prace nad programem i promocją Radia Plus potrwają do końca roku. Chciałby on, żeby wtedy sieć miała 4-5 proc. udział w rynku.
Udział w czasiesłuchania% | II kw. 2013 r. | II kw. 2012 r. | II kw. 2011 r. | II kw. 2010 r. |
---|---|---|---|---|
Radio ESKA | 8,0% | 7,7% | 7,8% | 7,3% |
Audytorium 17 | 5,0% | 4,9% | 5,4% | 5,4% |
Złote Przeboje | 3,4% | 3,4% | 3,0% | 2,6% |
RMF MAXXX | 3,2% | 3,3% | 3,5% | 3,1% |
Radio Plus | 2,4% | 0,7% | 0,9% | 0,9% |
Radio Wawa | 0,9% | 0,8% | 0,9% | 0,6% |
Planeta FM | 0,9% | 0,9% | 1,1% | 1,2% |
Antyradio | 0,5% | 0,5% | 0,6% | 0,7% |
Radio Roxy | 0,4% | 0,2% | 0,2% | 0,1% |
Dane za ostatni rok:
Udział w czasiesłuchania% | II kw. 2013 r. | I kw. 2013 r. | IV kw. 2012 r. | III kw. 2012 r. | II kw. 2012 r. |
---|---|---|---|---|---|
Radio ESKA | 8,0% | 8,7% | 8,0% | 7,8% | 7,8% |
Audytorium 17 | 5,0% | 5,9% | 5,7% | 5,1% | 4,9% |
Złote Przeboje | 3,4% | 3,5% | 4,0% | 3,5% | 3,4% |
RMF MAXXX | 3,2% | 3,2% | 3,3% | 3,2% | 3,4% |
Radio Plus | 2,4% | 0,9% | 0,8% | 1,0% | 0,7% |
Radio Wawa | 0,9% | 0,8% | 1,1% | 0,9% | 0,8% |
Planeta FM | 0,9% | 0,8% | 0,9% | 0,9% | 0,9% |
Antyradio | 0,5% | 0,7% | 0,6% | 0,6% | 0,5% |
Radio Roxy | 0,4% | 0,3% | 0,3% | 0,3% | 0,2% |
N= | 21035 | 21053 | 21048 | 21048 | 21080 |
Od fali październikowej 2012 do badania Radio Track wprowadzony został nowy model ważenia. W celu wyrównania struktury próby do struktury populacji do ważenia danych surowych wprowadzono kategorię wykształcenia. Została ona dodana do dotychczas stosowanych kategorii, takich jak: płeć, wiek, miejsce zamieszkania, wielkość gospodarstwa oraz dzień tygodnia.
źródło: www.wirtualnemedia.pl