Uwaga! Ostrzeżenie przed oszustami!
W ostatnich dniach otrzymaliśmy sygnały o próbach oszustwa, dokonywanych korespondencyjnie przez osoby podające się za ZPAV.
W ostatnich dniach otrzymaliśmy sygnały o próbach oszustwa, dokonywanych korespondencyjnie przez osoby podające się za ZPAV.
Oszustwo polega na przesłaniu na adres osób prowadzących działalność gospodarczą, w której często odtwarza się muzykę, wezwania do zapłaty “abonamentu radiowego ZPAV”, zwanego dalej w treści tych wezwań “Certyfikatem D.M.ZPAV”. Oszuści wykorzystują stare logo ZPAV (czerwono-szare, sprzed 2011 r.), podają autentyczne dane adresowe ZPAV, fałszywe dane członków Zarządu, i, przede wszystkim, druk przelewu zawierający numer rachunku bankowego nie należący do ZPAV.
Informujemy, że korespondencja, jaką wysyła do użytkowników muzyki ZPAV jest wysyłana zawsze w kopertach firmowych ZPAV drukowanych na maszynach offsetowych (a więc nie z drukarki), opatrzonych aktualnym logo ZPAV, a opłata pocztowa wnoszona jest na podstawie umowy z Urzędem Pocztowym (a zatem na kopertach nigdy nie ma znaczków). Korespondencja elektroniczna wysyłana jest wyłącznie z adresów mailowych w domenie .zpav.pl. Pełnomocnicy ZPAV zgłaszający się do użytkowników muzyki, mają stosowne upoważnienia wystawione przez ZPAV. W przypadku wątpliwości aktualność ich uprawnienia można potwierdzić telefonicznie (22 625 45 16 lub 22 625 92 19) lub mailowo (pp@zpav.pl).
Informując o powyższym uprzejmie przypominamy, że według polskiego prawa każdy podmiot gospodarczy, który w swojej działalności korzysta z muzyki (grając z radia, TV, CD, mp3 lub innego źródła) zobowiązany jest do wnoszenia opłat z tytułu odtwarzania na rzecz ZPAV (reprezentującego producentów muzycznych), a także organizacji reprezentujących artystów wykonawców (STOART i/lub SAWP) i autorów (ZAiKS). Dopiero zapłata wynagrodzenia wszystkim trzem grupom uprawnionych (producentom, artystom, autorom) legalizuje odtwarzanie muzyki w prowadzonym biznesie. Informacje, jakoby wystarczyło zawarcie umowy wyłącznie z jedną lub dwoma organizacjami, są świadomym wprowadzaniem w błąd, którego konsekwencjami obciążony zostanie dający im wiarę przedsiębiorca.