Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

18 września 2013 r.

Uwaga! Ostrzeżenie przed oszustami!

W ostatnich dniach otrzymaliśmy sygnały o próbach oszustwa, dokonywanych korespondencyjnie przez osoby podające się za ZPAV.

W ostatnich dniach otrzymaliśmy sygnały o próbach oszustwa, dokonywanych korespondencyjnie przez osoby podające się za ZPAV.

Oszustwo polega na przesłaniu na adres osób prowadzących działalność gospodarczą, w której często odtwarza się muzykę, wezwania do zapłaty “abonamentu radiowego ZPAV”, zwanego dalej w treści tych wezwań “Certyfikatem D.M.ZPAV”. Oszuści wykorzystują stare logo ZPAV (czerwono-szare, sprzed 2011 r.), podają autentyczne dane adresowe ZPAV, fałszywe dane członków Zarządu, i, przede wszystkim, druk przelewu zawierający numer rachunku bankowego nie należący do ZPAV.

Informujemy, że korespondencja, jaką wysyła do użytkowników muzyki ZPAV jest wysyłana zawsze w kopertach firmowych ZPAV drukowanych na maszynach offsetowych (a więc nie z drukarki), opatrzonych aktualnym logo ZPAV, a opłata pocztowa wnoszona jest na podstawie umowy z Urzędem Pocztowym (a zatem na kopertach nigdy nie ma znaczków). Korespondencja elektroniczna wysyłana jest wyłącznie z adresów mailowych w domenie .zpav.pl. Pełnomocnicy ZPAV zgłaszający się do użytkowników muzyki, mają stosowne upoważnienia wystawione przez ZPAV. W przypadku wątpliwości aktualność ich uprawnienia można potwierdzić telefonicznie (22 625 45 16 lub 22 625 92 19) lub mailowo (pp@zpav.pl).

Informując o powyższym uprzejmie przypominamy, że według polskiego prawa każdy podmiot gospodarczy, który w swojej działalności korzysta z muzyki (grając z radia, TV, CD, mp3 lub innego źródła) zobowiązany jest do wnoszenia opłat z tytułu odtwarzania na rzecz ZPAV (reprezentującego producentów muzycznych), a także organizacji reprezentujących artystów wykonawców (STOART i/lub SAWP) i autorów (ZAiKS). Dopiero zapłata wynagrodzenia wszystkim trzem grupom uprawnionych (producentom, artystom, autorom) legalizuje odtwarzanie muzyki w prowadzonym biznesie. Informacje, jakoby wystarczyło zawarcie umowy wyłącznie z jedną lub dwoma organizacjami, są świadomym wprowadzaniem w błąd, którego konsekwencjami obciążony zostanie dający im wiarę przedsiębiorca.

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022