Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

8 października 2013 r.

Ucz się przy muzyce – będziesz mądrzejszy

Muzyczny serwis streamingowy Spotify dowodzi, że uczniowie i studenci zdobywają lepsze stopnie, jeśli w nauce towarzyszy im muzyka. Badania potwierdziły, że ma ona pozytywny wpływ na umysł i może wprawić go we właściwy nastrój do nauki. Do przedmiotów opartych na logice, jak matematyka, należy dobierać muzykę uspakajającą i wzmacniającą koncentrację, podczas gdy do przedmiotów kreatywnych najlepiej dopasować utwory, zawierające emocje, które chcemy przekazać.

Ucz się przy muzyce – będziesz mądrzejszy

Muzyczny serwis streamingowy Spotify dowodzi, że uczniowie i studenci zdobywają lepsze stopnie, jeśli w nauce towarzyszy im muzyka. Badania potwierdziły, że ma ona pozytywny wpływ na umysł i może wprawić go we właściwy nastrój do nauki. Do przedmiotów opartych na logice, jak matematyka, należy dobierać muzykę uspakajającą i wzmacniającą koncentrację, podczas gdy do przedmiotów kreatywnych najlepiej dopasować utwory, zawierające emocje, które chcemy przekazać.

Do badań zaproszono dr Emmę Gray, psycholog kliniczną specjalizującą się w terapii kognitywno – behawioralnej w British CBT & Counselling Service w Londynie. Dowiodła ona, że uczniowie słuchający w czasie nauki muzyki klasycznej w rytmie 60 – 70 uderzeń na minutę, na egzaminach z matematyki osiągali rezultaty lepsze średnio o 12 % od reszty kolegów1 . Melodia i zasięg tonów w muzyce klasycznej, jak, np. w utworze Dla Elizy Beethovena, pomaga uczyć się dłużej i przyswajać więcej informacji.

Lewa półkula mózgu służy do przetwarzania danych i rozwiązywania trudniejszych zadań i problemów. Są to kluczowe umiejętności w dziedzinach ścisłych, humanistycznych i nauce języków obcych. Słuchanie utworów z rytmem 50 – 80 uderzeń na minutę, jak We Can’t Stop Miley Cyrus lub Mirrors Justina Timberlake’a działa upajająco na umysł, co sprzyja logicznemu myśleniu i pozwala mózgowi łatwiej uczyć się i zapamiętywać nowe informacje.

Ucząc się przedmiotów takich jak sztuka, czy język ojczysty, uczniowie wykorzystują prawą półkulę mózgu, która odpowiada za oryginalne, kreatywne myślenie. Badania pokazały, że takie osoby powinny słuchać emocjonalnego rocka oraz muzyki pop, jak Firework Katy Perry oraz I Can’t Get No (Satisfaction) The Rolling Stones. Taka muzyka dodaje nam energii i dodatnio wpływa na kreatywność i pomysłowość.

Poniżej znajdują się listy utworów, przygotowane przez Spotify do nauki kilku przedmiotów szkolnych:


Matematyka:




Przedmioty ścisłe, humanistyczne i języki obce:




Język ojczysty i sztuka:


Źródło: materiały prasowe Spotify

______________________________________________
Na podstawie: OnlineCollege.org

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022