Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

15 października 2013 r.

Najpopularniejsze profile muzyczne w social mediach

Portal Wirtualne Media wraz z NapoleonCat.pl przygotował raport, dotyczący popularności fanpagy na Facebooku, kanałów na YouTubie i kont na Twitterze. Jak wynika z raportu, dużym zainteresowaniem w social mediach cieszą się również profile muzyczne.

Najpopularniejsze profile muzyczne w social mediach

Portal Wirtualne Media wraz z NapoleonCat.pl przygotował raport, dotyczący popularności fanpagy na Facebooku, kanałów na YouTubie i kont na Twitterze. Jak wynika z raportu, dużym zainteresowaniem w social mediach cieszą się również profile muzyczne.

YouTube

Ze wszystkich kanałów na portalu YouTube najwięcej - blisko 400 mln odsłon - ma kanał PROSTO TV, należący do wytwórni płytowej PROSTO (zajmuje on również drugie miejsce w rankingu największej liczy subskrybentów – ma ich ponad 690 tys).

Miejsce drugie w zestawieniu najpopularniejszych serwisów, według ilości odsłon, należy do My Music Group, kanału prezentującego utwory wytwórni My Music - 1421 filmów obejrzano łącznie prawie 280 mln razy. Kolejne muzyczne kanały, w tym zestawieniu to, na miejscu 6. należący do wytwórni płytowej Urban Rec – UrbanRecTv - prawie 130 mln wyświetleń, 499 filmów (8. miejsce w rankingu największej liczy subskrybentów – ponad 572 tys.), na miejscu 7. MaxFloREC-tworzymy, kanał śląskiej wytwórni hip-hopowej (ponad 125 mln wyświetleń, 454 filmy), na miejscu 9 - DIIL.TV - kanał ekipy DIIL Film Studio, kręcącej teledyski (ponad 114 mln wyświetleń, 485 filmów), na miejscu 12 - Parlophone Music Poland (ponad 109 mln wyświetleń, 324 filmy), na miejscu 13 - djdziadzior, kanał rapera Donguralesko (ponad 108 mln wyświetleń, 486 filmów).

Facebook

W zestawieniu TOP 15 najpopularniejszych fanpagy na Facebooku znalazł jest jeden profil muzyczny – Radio ESKA. Fanpage zajmuje 9. miejsce rankingu z liczbą 1 221 186 fanów.

W kategorii rankingu najpopularniejszych profili na Facebooku należących do rozgłośni radiowych, pierwsza piętnastka przedstawia się następująco:

1. Eska - 1221 186 fanów
2. RMF MAXXX - 305 914 fanów
3. Radio ZET - 281 361 fanów
4. Eska ROCK - 280 207 fanów
5. RMF FM - 235 613 fanów
6. Trójka – Program Trzeci Polskiego Radia - 191 974 fanów
7. Planeta FM - 122 120 fanów
8. Czwórka - 114 819 fanów
9. Antyradio - 109 089 fanów
10. Radio Zet Chili - 94 127 fanów
11. Radio Złote Przeboje - 84 385 fanów
12. RMF24.pl - 82 439 fanów
13. Tuba.fm - 68.505 fanów
14. Radio Roxy - 67 730 fanów
15. Radio TOK FM - 56 648 fanów

Kolejna kategoria w rankingu dotyczącym Facebooka, odnosiła się do najpopularniejszych profili związanych z telewizją. Pięć pierwszych miejsc w zestawieniu zajęły muzyczne stacje i programy telewizyjne. Kolejno:

1. MTV Polska - 780 476 fanów
2. VIVA Polska - 650 250 fanów
3. Tylko muzyka - 588 938 fanów
4. 4fun.tv - 491 192 fanów
5. ESKA TV - 434 833 fanów

Na miejscu 14. tego zestawienia znalazł się X Factor Polska – program szukający muzycznych talentów z liczbą 173 183 fanów.

Twitter

W zestawieniach dotyczących serwisu Twitter w pierwszej piętnastce profili posiadających największą liczbę „śledzących”, znalazły się cztery dotyczące muzyki: na 3. miejscu MTV Polska (ponad 342 tys. „śledzących”), miejsce 5. - HONEY (ponad 250 tys. „śledzących”), miejsce 7 - Doda (ponad 186 tys. „śledzących”) i miejsce 14. - Sony Music Poland (ponad 110 tys. „śledzących”).

Pełną prezentację można znaleźć pod adresem: http://www.slideshare.net/cheesecat/social-brand-footprint-wrzesien-2013

Źródło: www.wirtualnemedia.pl

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022