Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

28 października 2013 r.

Komentarz Creative Commons Polska w sprawie Radio Wolne Media i ZPAV

Na stronie creativecommons.pl pojawił się komentarz, wyjaśniający sprawę rzekomego domagania się pieniędzy przez pełnomocnika terenowego ZPAV w jednej z olsztyńskich kawiarni, za odtwarzanie muzyki na licencjach CC. Zarzuty postawione Związkowi Producentów Audio Video w artykule na stronie Radia Wolne Media zostały szybko odparte, a autor wpisu wycofał się ze swojego stanowiska, nazywając całą sprawę nieporozumieniem.

Komentarz Creative Commons Polska w sprawie Radio Wolne Media i ZPAV

Na stronie creativecommons.pl pojawił się komentarz, wyjaśniający sprawę rzekomego domagania się pieniędzy przez pełnomocnika terenowego ZPAV w jednej z olsztyńskich kawiarni, za odtwarzanie muzyki na licencjach CC. Zarzuty postawione Związkowi Producentów Audio Video w artykule na stronie Radia Wolne Media zostały szybko odparte, a autor wpisu wycofał się ze swojego stanowiska, nazywając całą sprawę nieporozumieniem.

ZPAV nigdy nie kwestionował legalności licencji Creative Commons, jednak okazywanie ich nie może być przykrywką dla unikania opłat za wykorzystywanie repertuaru chronionego przez ZPAV – podkreśla Bogusław Pluta Dyrektor OZZ ZPAV.

Pełen komentarz Creative Commons Polska znajduje się na stronie: http://creativecommons.pl/2013/10/komentarz-w-sprawie-radio-wolne-media-i-zpav/.

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022