Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

19 listopada 2013 r.

Czego słuchają Polki, czego Polacy?

Serwis streamingowy Spotify przeprowadził badania preferencji muzycznych polskich kobiet i mężczyzn. Analiza najpopularniejszych piosenek w Spotify w ciągu ostatniego roku wykazała, że w pierwszej 10 najpopularniejszych artystów wśród polskich mężczyzn nie ma ani jednej Pani.

Czego słuchają Polki, czego Polacy?

Serwis streamingowy Spotify przeprowadził badania preferencji muzycznych polskich kobiet i mężczyzn. Analiza najpopularniejszych piosenek w Spotify w ciągu ostatniego roku wykazała, że w pierwszej 10 najpopularniejszych artystów wśród polskich mężczyzn nie ma ani jednej Pani. Na miejscu pierwszym jest zespół Daft Punk, którego przebój Get Lucky był odtwarzany w Spotify ponad 132 miliony razy. Tuż za francuskimi DJ-ami uplasował się zespół Imagine Dragons z utworem Radioactive, a pierwszą trójkę najpopularniejszych artystów wśród polskich mężczyzn zamykają raperzy z Seattle, czyli zespół Macklemore & Ryan Lewis – ich piosenka Can’t Hold Us była jednym z hitów tegorocznego lata. W pierwszej dziesiątce muzycznych ulubieńców polskich mężczyzn znaleźli się także: szwedzki DJ Avicii, Calvin Harris, a także Linkin Park, Eminem, David Guetta, Metallica oraz pochodzący z brytyjskiego Sheffield zespół Arctic Monkeys.

Jeśli chodzi o Polki, pierwsza trójka jest podobna, choć Panie na pierwszym miejscu postawiły Imagine Dragons. Drugie miejsce zajął Macklemore & Ryan Lewis, a trzecie – Daft Punk. Okazało się, że Polki bardziej niż Polacy doceniają muzykę tworzoną przez inne Panie – w pierwszej dziesiątce najpopularniejszych artystów znalazły się Lana Del Rey oraz zespół Florence + The Machine z wokalistką Florence Welch. Na liście ulubieńców Polek znalazł się też artysta znad Wisły – na 6. miejscu uplasował się Dawid Podsiadło, który latem zdobył tytuł najpopularniejszego polskiego artysty w Spotify. Pierwszą dziesiątkę uzupełniają: Arctic Monkeys, Justin Timberlake, Calvin Harris oraz The xx.


Top 10: Czego słuchają Polacy?



Top 10: Czego słuchają Polki?

Źródło: materiały prasowe Spotify

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022