Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

25 listopada 2013 r.

Informacja dotycząca spółek PPRCA i ALTACOM

W związku z pojawiającymi się informacjami, że PPRCA Spółka z o.o. oraz ALTACOM Sp. z o.o. zwracają się bezpośrednio do użytkowników muzyki posiadających stosowne umowy ze ZPAV z żądaniem zapłaty wynagrodzenia z tytułu nadawania oraz odtwarzania fonogramów i wideogramów muzycznych, wyjaśniamy że firmy te działają bez porozumienia ze ZPAV.

W związku z pojawiającymi się informacjami, że PPRCA Spółka z o.o. oraz ALTACOM Sp. z o.o. zwracają się bezpośrednio do użytkowników muzyki posiadających stosowne umowy ze ZPAV z żądaniem zapłaty wynagrodzenia z tytułu nadawania oraz odtwarzania fonogramów i wideogramów muzycznych, wyjaśniamy że firmy te działają bez porozumienia ze ZPAV.

Jednocześnie informujemy, iż wszystkie uprawnione podmioty, które należycie wykazały swoje prawa i dokonały prawidłowego zgłoszenia repertuaru, otrzymują należne wynagrodzenie z tytułu nadawania i odtwarzania fonogramów lub wideogramów muzycznych zainkasowane przez ZPAV od użytkowników muzyki na ich rzecz.

Przestrzegamy zatem przed możliwą powtórną, nieuzasadnioną zapłatą wynagrodzenia.

W razie wątpliwości prosimy o kontakt z biurem ZPAV.

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022