Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

13 stycznia 2014 r.

Nowe Biura Regionalne ZPAV

2 stycznia w całej Polsce zostały otwarte Biura Regionalne ZPAV. Nowa organizacja pracy w terenie ma na celu usprawnienie obsługi kontrahentów ZPAV a także zapewnienie szybkiego dotarcia do wszystkich użytkowników muzyki.

Nowe Biura Regionalne ZPAV

2 stycznia w całej Polsce zostały otwarte Biura Regionalne ZPAV. Nowa organizacja pracy w terenie ma na celu usprawnienie obsługi kontrahentów ZPAV a także zapewnienie szybkiego dotarcia do wszystkich użytkowników muzyki.

ZPAV, prowadzący dotychczas bardzo intensywne działania przez sieć terenowych pełnomocników, zadecydował o powołaniu stałej struktury terenowej opartej o Biura Regionalne. 2 stycznia w całej Polsce zostały otwarte nowe Biura Regionalne ZPAV. Do życia powołano następujące Biura:


– Północne (Elbląg)
– Północno-Zachodnie (Poznań)
– Południowo-Zachodnie (Wrocław)
– Południowe (Bytom)
– Centralne (Łódź)
– Północno-Wschodnie (Warszawa)


Organizacja Biur Regionalnych związana jest z konsekwentnym rozwojem inkasa wynagrodzeń z tytułu odtwarzania muzyki.

Decentralizacja systemu poboru inkasa, powołanie dyrektorów regionalnych i stałej, podległej im struktury przedstawicieli terenowych jest wynikiem dotychczasowych doświadczeń OZZ ZPAV i ma na celu zapewnienie szybkiego dotarcia do wszystkich użytkowników muzyki, przyśpieszenie procesu podpisywania umów, a także usprawnienie obsługi kontrahentów w przypadku zmian w zakresie wykorzystania nagrań muzycznych w ich działalności. Testy takiego rozwiązania, przeprowadzone w roku 2013 wykazały, że taka organizacja poboru wynagrodzeń nie tylko zwiększa zasadniczo wydajność, ale też stabilizuje i redukuje jego koszty.

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022