Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

25 kwietnia 2014 r.

Ogłoszona zatwierdzona wspólna Tabela Stawek Organizacji Zbiorowego Zarządzania prawami autorskimi i prawami pokrewnymi w zakresie odtwarzania

W dniu 24 kwietnia 2014r. została ogłoszona zatwierdzona tabela stawek wynagrodzeń za odtwarzanie utworów i przedmiotów praw pokrewnych.

W dniu 24 kwietnia 2014r. została ogłoszona zatwierdzona tabela stawek wynagrodzeń za odtwarzanie utworów i przedmiotów praw pokrewnych dla następujących organizacji:

- Stowarzyszenie Artystów i Wykonawców Utworów Muzycznych i Słowno-Muzycznych SAWP
- Związek Artystów Scen Polskich ZASP
- Stowarzyszenie Autorów ZAiKS
- Stowarzyszenie Twórców Ludowych
- Związek Producentów Audio Video ZPAV
- Stowarzyszenie Filmowców Polskich
- Związek Artystów Wykonawców STOART
- Stowarzyszenie Aktorów Filmowych i Telewizyjnych SAFT


Tabela stała się prawomocna z wyłączeniem części w jakiej odnosi się do Hoteli oraz w części określonej jako Taniec. W tym zakresie obowiązywać będą dotychczasowe tabele stawek wynagrodzeń. Szczegółowe informacje znajdują się na stronie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego: http://bip.mkidn.gov.pl/pages/komisja-prawa-autorskiego/zatwierdzone-tabele-wynagrodzen.php

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022