Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

12 maja 2014 r.

PPL - badania dotyczące korzyści z odtwarzania muzyki w przedsiębiorstwach

Brytyjska organizacja Phonographic Performance Limited (PPL) przeprowadziła badania dotyczące wpływu muzyki odtwarzanej w sklepach. Badanie objęło zarówno pracowników, jak i klientów sklepów detalicznych. To kolejne wyniki badań, które pokazały, że muzyka ma duży wpływ na zysk w sprzedaży detalicznej. Zdecydowane 97% ankietowanych pracowników zaleca, aby muzyka była grana we wszystkich sklepach. 99% zgodziło się, że sklepy, w których odtwarza się muzykę wydają się być nowoczesnymi i atrakcyjnymi miejscami, zapewniając markom realną przewagę na konkurencyjnym rynku.

PPL - badania dotyczące korzyści z odtwarzania muzyki w przedsiębiorstwach

Brytyjska organizacja Phonographic Performance Limited (PPL) przeprowadziła badania dotyczące wpływu muzyki odtwarzanej w sklepach. Badanie objęło zarówno pracowników, jak i klientów sklepów detalicznych. To kolejne wyniki badań, które pokazały, że muzyka ma duży wpływ na zysk w sprzedaży detalicznej. Zdecydowane 97% ankietowanych pracowników zaleca, aby muzyka była grana we wszystkich sklepach. 99% zgodziło się, że sklepy, w których odtwarza się muzykę wydają się być nowoczesnymi i atrakcyjnymi miejscami, zapewniając markom realną przewagę na konkurencyjnym rynku.

Ważny okazał się również gatunek muzyki, która jest odtwarzana w sklepie - 88% badanych pracowników stwierdziło, że woli słuchać muzyki wykonywanej przez znanych artystów, a nie nieznajomych dźwięków.

Muzyka w sklepie tworzy przyjazną atmosferę zarówno dla pracowników i klientów. Niemal wszyscy respondenci (99%) zgadzają się, że klienci będą bardziej zadowoleni, jeśli muzyka będzie grana w sklepie, a 81% zgadza się, że muzyka tworzy lepszy klimat dla kupujących. To z kolei może przyczynić się do zwiększenia czasu przebywania klienta w miejscu sprzedaży - ponad połowa (51%) klientów stwierdziła, że spędza więcej czasu na robieniu zakupów w sklepie, w którym odtwarza się muzykę, a 76% zgadza się, że czują się bardziej zrelaksowani robiąc zakupy w takich miejscach.

Badania przeprowadzone przez PPL wykazują również, że muzyka może pozytywnie wpłynąć na decyzje zakupowe konsumentów - około 66% ankietowanych uważa, że muzyka niweluje niezręczną według nich ciszę, która nie pozwala im skoncentrować się na celu wizyty w sklepie. 54% badanych osób zgadza się, że zakupy w sklepie, w którym odtwarza się muzykę, wprowadzają ich w nastrój odprężenia.

Dodatkowo okazuje się, że muzyka może zwiększać produktywność w miejscu pracy. 95% pracowników uważa, że muzyka w sklepie tworzy lepsze środowisko pracy, dzięki czemu są bardziej wydajni. Większość (96%) badanych powiedziało, że odtwarzanie muzyki w sklepie poprawia ich nastrój, a 83% ankietowanych stwierdziło, że byliby zdemotywowani, jeśli muzyka zostałaby wyłączona.

Muzyka daje firmom przewagę na konkurencyjnym rynku. 99% pracowników twierdzi, że sklepy, które grają muzykę wydają się być bardziej nowoczesnymi i atrakcyjnymi miejscami na zakupy.

Laurence Bresh, Dyrektor Marketingu w firmie STA Travel, powiedział: "Odtwarzanie muzyki w naszych salonach uważamy za konieczność, ponieważ stwarza ona relaksującą i nieformalną atmosferę zarówno dla klientów i pracowników. Jesteśmy wiodącym na świecie młodzieżowym i studenckim biurem podróży, które pomaga młodym ludziom rozpocząć przygodę. Odtwarzanie muzyki w naszych 50 oddziałach w Wielkiej Brytanii zapewnia wspaniałą atmosferę, sprzyjającą rozmowie z naszymi konsultantami, którzy pomagają zaplanować klientowi idealną podróż.”

Michael Clark, Dyrektor Zarządzający Imagesound, jednego z wiodących brytyjskich banków muzyki, powiedział: "W dzisiejszych czasach ludzie chcą być otaczani dobrą muzyką w każdym miejscu i na przestrzeni lat muzyka stała się integralną częścią systemu sprzedaży detalicznej. Zrozumienie sposobu wykorzystania muzyki, który może przyczynić się do powstania emocji, zachowań i potrzeb zarówno dla pracowników i klientów, to prawdziwa sztuka. Tworzenie pozytywnej atmosfery dla pracowników poprzez zmiany w tempach muzycznych w ciągu dnia pracy, a także posiadanie wiedzy na temat ich preferencji gatunkowych, mogą naprawdę przyczynić się do zwiększenia satysfakcji z pracy i motywacji. To badanie pokazuje, że uzyskanie równowagi na tym polu może zapewnić markom prawdziwy wyróżnik na konkurencyjnym rynku."

Christine Geissmar, Dyrektor Operacyjny w firmie PPL dodaje: "Aktywnie pracujemy nad podnoszeniem świadomości na temat licznych korzyści emocjonalnych i finansowych, które muzyka może przynieść przedsiębiorstwom. W trudnej sytuacji ekonomicznej, nasze badania pokazują, że z umieszczenia muzyki w otoczeniu klienta można czerpać realne korzyści - satysfakcję pracowników, zwiększenie czasu przebywania kupującego w sklepie i lepszych wyników sprzedaży. Jedyne czego oczekujemy od każdego, kto zdecyduje się na odtwarzanie muzyki, to zakup licencji legalizującej tego typu działalność oraz zapewniającej godziwą zapłatę wszystkim tym, którzy zainwestowali czas i pieniądze w proces tworzenia tej muzyki."

Poniżej znajduje się wideo prezentujące więcej wypowiedzi klientów przepytanych w ramach badań.


Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022