Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

7 sierpnia 2014 r.

Serwis streamingowy Rhapsody zarejestrował dwa miliony subskrybentów

Rhapsody International, firma konkurująca z serwisem Spotify, odnotowała wzrost liczby subskrybentów korzystających z płatnej opcji serwisu do dwóch milionów użytkowników. W kwietniu tego roku wynosiła ona 1,7 miliona.

Serwis streamingowy Rhapsody zarejestrował dwa miliony subskrybentów

Rhapsody International, firma konkurująca z serwisem Spotify, odnotowała wzrost liczby subskrybentów korzystających z płatnej opcji serwisu do dwóch milionów użytkowników. W kwietniu tego roku wynosiła ona 1,7 miliona.

Firma, chcąc uzyskać większą liczbę zagranicznych użytkowników, w 2011 roku kupiła usługę Napster, stając się międzynarodową marką – Rhapsody International – złożoną z serwisów Rhapsody, Napster i Rhapsody unRadio, które zostało uruchomione w czerwcu tego roku w ramach współpracy z operatorem telefonii komórkowej T-Mobile na terenie Stanów Zjednoczonych.

Również w czerwcu nawiązano współpracę z drugim co do popularności operatorem komórkowym we Francji – SFR, tworząc usługę Napster Découverte (Napster Discovery). Wiceprezes ds. sprzedaży i dyrektor generalny serwisu Napster w Niemczech, Thorsten Schliesche, powiedział:

Jesteśmy bardzo zadowoleni z rozwoju Napstera we Francji i udanej współpracy z SFR. Francja jest jednym z najszybciej rozwijających się rynków w Europie. Sukces naszych usług dowodzi, że klienci dobrze reagują na tego typu kooperacje.

Spółka – wraz ze statystyką dotyczącą użytkowników – ogłosiła, że planuje rozszerzenie swojej dostępności w Ameryce Łacińskiej poprzez połączenie usług z firmą Telefónica Movistar.

Współpraca z serwisami muzycznymi może przełożyć się na większe zainteresowanie klientów smartfonami. Popularność smartfonów w Ameryce Łacińskiej nie jest zadowalająca na tle innych kontynentów. Nasi mobilni partnerzy uważają, że bardzo potrzebują serwisów streamingowych, by pobudzić zainteresowanie nowoczesną technologią, a muzyka jest na to najlepszym sposobem – powiedział Paul Springer, dyrektor ds. produktu Rhapsody International.

Spółka Rhapsody, założona w 2001 roku, była jedną z pierwszych na rynku firm oferujących słuchaczom płatny strumieniowy dostęp do muzyki. Pozostaje jednak w tyle, jeśli chodzi o liczbę użytkowników płacących za usługę, w porównaniu do jej największego konkurenta – Spotify.

Rhapsody oferuje użytkownikom bazę zawierającą około 32 miliony plików muzycznych, z których więcej niż 80% jest odsłuchiwanych mobilnie. W USA za miesięczny dostęp do bazy muzycznej należy zapłacić 10$, a we Francji 3,95€. Napster wraz z Rhapsody są obecnie dostępni w 32 krajach, wśród nich nie ma Polski.

Rozszerzenie oferty mobilnej to dobry znak dla Rhapsody, biorąc pod uwagę trudności, z jakimi firma zmagała się w 2013 roku. We wrześniu spółka zwolniła około 15% pracowników po odejściu prezesa – Johna Irwina. Wzrost liczby subskrybentów pomoże firmie odrobić straty.

Według danych RealNetworks, właściciela spółki Rhapsody International, w ostatnim kwartale firma odnotowała straty wysokości około 1,63 miliona$. W analogicznym okresie ubiegłego roku straty wynosiły około 4,82 miliona $. Liczby pokazują, że kwartalne przychody spółki wzrosły o 24% do 42 milionów $.

Źródło: musicweek.com, latimes.com

Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022