Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

16 grudnia 2010 r.

Biuletyn ZPAV – Zima 2010

Biuletyn ZPAV – Zima 2010

Szanowni Państwo,

W tym roku zima zawitała do nas wyjątkowo wcześnie, jak zwykle zaskakując drogowców i inne przeciwśnieżne służby. Zaskoczenie to nie dotyczy jednak handlu i usług, a także zwykłego wystroju domów i ulic, gdzie od początku grudnia widać już zbliżający się czas świąt Bożego Narodzenia.



15 listopada 2010 r.

Kontrole w klubach muzycznych w Warszawie

Kolejne kontrole w klubach muzycznych. Ponad 100 nielegalnych nośników zatrzymanych w jednym z warszawskich klubów. Kolejnym DJ-om grozi kara pozbawienia wolności nawet do 3 lat.

10 listopada br. Wydział do Walki z Przestępczością Gospodarczą Komendy Stołecznej Policji w Warszawie przeprowadził kontrolę w jednym z warszawskich klubów muzycznych. W wyniku przeprowadzonej kontroli ustalono, że klub nie posiada wymaganych umów z organizacjami zbiorowego zarządzania, natomiast pracujący w klubie DJ korzystał z nielegalnych nośników, nie posiadając licencji DJ-skiej.



12 października 2010 r.

DJ-e bez licencji złapani w Poznaniu!

DJ-e bez licencji złapani w Poznaniu! Zabezpieczono nielegalne nośniki. DJ-om grozi kara pozbawienia wolności nawet do 3 lat. Planowane są kolejne kontrole policji w poznańskich klubach.



11 października 2010 r.

Wartość muzyki w salonach urody

Wyniki badania opinii publicznej zlecone przez ZPAV spotkały się z dużym zainteresowaniem pism z branży usługowej. Badanie, przeprowadzone w kwietniu bieżącego roku przez OBOP, dotyczyło wpływu muzyki na klientów sklepów, lokali gastronomicznych i salonów urody.



20 września 2010 r.

Zapraszam do lektury trzeciego wydania biuletynu ZPAV - lato 2010.

Zapraszam do lektury trzeciego wydania biuletynu ZPAV - lato 2010.
Zapraszam do lektury.

Biuletyn ZPAV - lato 2010



23 czerwca 2010 r.

Znaczenie muzyki dla konsumenta - badania TNS OBOP

Znaczenie muzyki dla konsumenta - badania TNS OBOP
Dnia 23 kwietnia bieżącego roku odbyła się prezentacja wyników badań pracowni TNS OBOP przygotowanych na zlecenie Związku Producentów Audio Video dotyczących znaczenia muzyki dla konsumentów i jej wpływu na zachowania konsumenckie.

Zapraszamy do zapoznania się z pełną informacją prasową


22 czerwca 2010 r.

Biuletyn ZPAV - wiosna 2010

Zapraszam do lektury drugiego już wydania biuletynu Związku Producentów Audio Video.

Biuletyn ZPAV - wiosna 2010


29 kwietnia 2010 r.

Muzyka w polskich lokalach coraz bardziej legalna

Związek Producentów Audio Video publikuje najnowszy raport dotyczący przestrzegania przez przedsiębiorców obowiązku uiszczania opłat za publiczne odtwarzanie muzyki.

W ciągu 5 ostatnich lat blisko ośmiokrotnie wzrosła liczba podmiotów, które zawarły umowę ze Związkiem Producentów Audio Video (ZPAV) na legalne odtwarzanie muzyki i uiszczają z tego tytułu opłaty. Według raportu podsumowującego działalność Związku w ubiegłym roku, już 8 500 firm w blisko 15 000 lokali ma prawo do odtwarzania muzyki. Wysokość wpływów za zeszły rok wyniosła 12 mln zł. Według prognoz na 2010 rok, wartość opłat sięgnie 16 mln zł, przy 13 500 umów i objętych nimi 20 000 lokali.


Przeczytaj pełną informację prasową...


Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022