Tu jesteś:
Aktualności

ZPAV :: Opłaty za muzykę - Aktualności

18 sierpnia 2011 r.

Biuletyn ZPAV – Lato 2011

Biuletyn ZPAV – Lato 2011

Szanowni Państwo,

Zbliżająca się kampania wyborcza przyniesie nam zapewne zalew haseł, które będą wprawdzie piękne i dające się streścić w zdaniu „Jest źle, ale my zrobimy lepiej”, ale jednocześnie nie będzie można tak realnie rozliczyć z nich zwycięzców w przyszłości, bo owo „lepiej” jest szalenie trudne do zmierzenia.



28 czerwca 2011 r.

Nowe tabele wynagrodzeń za korzystanie z muzyki.

Nowe tabele wynagrodzeń za korzystanie z muzyki.

STOART – Związek Artystów Wykonawców oraz ZPAV – Związek Producentów Audio Video, zgodnie z wymogami nowelizacji Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych z dnia 21 października 2010r., złożyły projekt nowych tabel wynagrodzeń za korzystanie z muzyki.

Nowelizacja Ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych nakładała na Organizacje Zbiorowego Zarządzania obowiązek złożenia nowych tabel wynagrodzeń do dnia 20 czerwca 2011r. Jednocześnie zgodnie z zapisami nowelizacji Ustawy, w momencie złożenia nowych tabel, dotychczas obowiązujące, nabierają mocy prawnej tabel zatwierdzonych i będą obowiązywały do czasu zatwierdzenia nowych tabel. Komisja Prawa Autorskiego, do której tabele są składane, ma 6 miesięcy na przyjęcie złożonych tabel lub odrzucenie ze wskazaniem zmian.



26 czerwca 2011 r.

Coraz więcej legalnej muzyki w lokalach

Związek Producentów Audio Video prezentuje raport dotyczący przestrzegania przez przedsiębiorców obowiązku uiszczania opłat za publiczne odtwarzanie muzyki w 2010 r.

W ubiegłym roku zanotowano kolejny wzrost liczby podmiotów gospodarczych, które podpisały umowy ze ZPAV-em w zakresie odtwarzania muzyki w swoich lokalach. Opłatami objętych zostało niemal 20 tys. lokali, zaś roczna wartość podpisanych umów przekroczyła 18 mln zł. Prognozy na rok 2011 mówią o kolejnym wzroście – oczekuje się podpisania umów o wartości 22 mln zł, które obejmą ponad 25 tys. punktów.



17 maja 2011 r.

Nowelizacja ustawy o podatku od towarów i usług (VAT), a OZZ

Nowelizacja ustawy o podatku od towarów i usług (VAT), a OZZ

W związku z nowelizacją ustawy o podatku od towarów i usług (VAT), która weszła w życie z dniem 1 kwietnia 2011 r. (Dz.U. nr 64, poz. 332), wynagrodzenia przysługujące producentom fonogramów i wideogramów muzycznych, wynikające z umów zawartych przez użytkowników ze ZPAV, podlegają opodatkowaniu podatkiem VAT wg stawki podstawowej 23%.



13 kwietnia 2011 r.

Biuletyn ZPAV - Wiosna 2011

Biuletyn ZPAV - Wiosna 2011

Wiosna!... Cieplejszy wieje wiatr...Wiosna! Ach, to Ty!...

Szanowni Państwo,

Niemal każdy z nas będzie miał podobne muzyczne skojarzenia ze słowem wiosna, tym silniejsze, im bardziej otaczająca aura przypomina o nadejściu najbardziej optymistycznej pory roku.

Okazuje się jednak, że nie tylko otoczenie może wpłynąć na nasze muzyczne skojarzenia. Tak samo, a może nawet silniej, działa to w drugą stronę: to muzyka potrafi wywołać skojarzenia i wpływać na nasze postrzeganie świata dookoła nas, a także na podejmowane przez nas decyzje.



22 lutego 2011 r.

DJ bez licencji na kopiowanie złapany w Łomży!

Karnawał w pełni, kluby muzyczne pracują pełną parą a standardowe kontrole w klubach muzycznych wykrywają kolejne przypadki nielegalnego wykorzystania muzyki.

Trwają, zapowiadane przez Związek Producentów Audio Video, kontrole klubów muzycznych. W ostatni piątek Wydział do Walki z Przestępczością Gospodarczą Komendy Wojewódzkiej Policji w Białymstoku przeprowadził kontrolę w jednym z muzycznych klubów w Łomży. W wyniku przeprowadzonej kontroli u Dj-a zostało zabezpieczone 140 pirackich płyt CD oraz laptop z nielegalnymi MP3. DJ nie posiadał umowy z reprezentującymi posiadaczy praw autorskich i pokrewnych Organizacjami Zbiorowego Zarządzania, zezwalającej na kopiowanie z oryginalnych płyt CD na nośnik cyfrowy i publiczne ich odtwarzanie – czyli tzw. Licencji DJ. DJ-owi grozi kara pozbawienia wolności do lat 3. Policja zapowiada kolejne kontrole.



3 lutego 2011 r.

Karnawał to czas, kiedy króluje muzyka. Czy wszyscy właściciele lokali rozrywkowych płacą za publiczne odtwarzanie utworów muzycznych? Kontrole trwają.

Karnawał to czas, kiedy króluje muzyka. Czy wszyscy właściciele lokali rozrywkowych płacą za publiczne odtwarzanie utworów muzycznych? Kontrole trwają.

Karnawał mamy w tym roku wyjątkowo długi, więc chyba każdy zdąży choć raz zaszaleć na balu, dyskotece czy w klubie. Amatorzy zabawy przy muzyce częściej, niż zwykle odwiedzają miejsca, gdzie mogą potańczyć i posłuchać muzyki. Dyskoteki i kluby cieszą się teraz wielką popularnością, a zorganizowanie balu karnawałowego na stałe wpisało się już w plany wielu firm czy organizacji. Cieszy to z pewnością właścicieli dyskotek, klubów i innych lokali rozrywkowych, bo imprezy organizowane o tej porze roku przynoszą chyba największe profity.



Value gap
69% gości hotelowych uważa, że muzyka jest jednym z głównych czynników kreujących atmosferę hotelu (MWFY)
75% gości hotelowych lubi słuchać muzyki w lobby, barach, restauracjach i przestrzeniach ogólnodostępnych w hotelu (MWFY)
73% właścicieli sklepów z odzieżą i obuwiem jest przekonanych o pozytywnych oddziaływaniu muzyki na klientów. Obecność muzyki przyciąga do nich klientów.
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 2160 zł miesięcznie w sklepie spożywczym o dziennym utargu w granicach 1000 zł
78% kobiet odwiedzających salon urody wyżej cenni sobie dobrą muzykę niż oferowaną tam kawę, herbatę lub kolorowe czasopisma
Dobra muzyka pozwala skutecznie zrelaksować się podczas zabiegów kosmetycznych 2/3 klientom (76% kobiet, 85% klientów w wieku 20-29 lat)
20% regularnych gości salonów urody wybrałoby inny lokal gdyby nie była w nim odtwarzana muzyka
85% właścicieli klubów fitness i 90% właścicieli kręgielni i bilardów jest wręcz przekonana o promocyjnym znaczeniu muzyki w ich działalności i jej wpływie na zachowania oraz nastrój klientów
80% klientów czerpie więcej przyjemności z zajęć w klubie fitness podczas słuchania muzyki tła (MWFY)
80% klientów twierdzi, że muzyka w czsie zajęć fitness bardziej motywuje ich do ćwiczeń (MWFY)
Szacowany przeciętny spadek przychodów przy braku muzyki to 5476 zł miesięcznie w restauracji o dziennym utargu w granicach 600 zł
Jeżeli zostanie wyłączona dobra muzyka to 32,6% klientów restauracji wybierze inny lokal
82% właścicieli restauracji uważa, że muzyka zachęca klientów do odwiedzania ich lokali, jak i wydłuża ich czas pobytu w nich.
55% gości hotelowych preferuje spotkania z klientami w miejscach gzdie grana jest dobra muzyka (MWFY)
Fryderyk Festiwal 2022